کد خبر : 6840

تویوتا پریوس اسپرت شد

تویوتا پریوس اسپرت شد

شرکت تویوتا در گذشته از نسخه TRD خودروهای کمری و آوالون رونمایی کرده بود و حال شاهد معرفی این نمونه از خودروی تویوتا پریوس هستیم.

به گزارش خودروتک، در حالی که تویوتا پریوس یک خودروی هیبریدی بوده و شباهت زیادی به خودروهای اسپرت ندارد، تویوتا با معرفی نسخه ویژه‌ای از آن قصد دارد این تفکر را تغییر دهد. به تازگی بخش مسابقه‌ای تویوتا با نام Toyota Racing Development یا به اختصار TRD، تصمیم گرفته با ایجاد تغییرات در ظاهر این خودرو، یک محصول اسپرت را روانه بازار کند. نمونه فیس لیفت تویوتا پریوس ماه گذشته میلادی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده بود.

تقریبا می‌توان با قاطعیت به این نکته اشاره کرد که تویوتا پریوس زیباترین خودروی موجود در بازار نبوده و برخی از رانندگان به نحوه طراحی آن علاقه‌مند نیستند. بخش TRD باور دارد که با ایجاد تغییراتی در طراحی این خودرو می‌تواند آن را تبدیل به محصولی زیباتر و مورد پسندتر کند. تویوتا پریوس TRD تغییرات زیادی را در طراحی خود تجربه کرده که برای مثال می‌توان به دستگیره‌های درب جدید اشاره کرد.

در بخش پشتی این خودرو شاهد دو خروجی اگزوز هستیم. خریداران می‌توانند برای این خودرو رینگ‌های مختلف آلیاژی 15 تا 18 اینچی سفارش دهند. تجهیزات در نظر گرفته شده هم اکنون برای این خودرو موجود است؛ با این حال TRD برخی از آن‌ها را در ماه آینده میلادی در نمایشگاه Tokyo Auto Salon 2019 به نمایش می‌گذارد. خریداران می‌توانند این خودرو را با تجهیزات مختلف سفارش و یا آن‌ها را به صورت پکیج خریداری کنند.

رانندگان می‌توانند با پرداخت مبلغ اضافه، قطعاتی را که سفارش داده‌اند، هم رنگ بدنه خودرو تحویل بگیرند. قطعات مورد استفاده در بدنه این خودرو توسط دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) طراحی شده‌اند، بنابراین می‌توانند باعث بهبود آیرودینامیک این خودرو شوند. این موضوع باعث عملکرد بهتر تویوتا پریوس TRD در مقایسه با نمونه استاندارد آن می‌شود.

خریداران می‌توانند این خودرو را مجهز به دکمه استارت استاپ اسپرت TRD سفارش دهند. در بخش فنی این خودرو نیز شاهد بهبودهایی هستیم که انتظار می‌رود اطلاعات کامل در این رابطه ماه آینده از سوی این شرکت ژاپنی در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا اظهار نظر قطعی کرد، چرا که به تازگی این خودرو مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برای این کشور معرفی شده و در سال آینده نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این مدل جدید با قیمت پایه 27,300 دلار به فروش می‌رسد که این مبلغ شامل هزینه حمل به مقصد نیز می‌شود. تویوتا قصد دارد با ایجاد تغییراتی در خودروی پریوس و همچنین افزایش لذت رانندگی با آن، فروش بیشتری را در بازارهای جهانی تجربه کند.


منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها