کد خبر : 67669

رونمایی از ب ام و i Vision Circular | نهایت فناوری

رونمایی از ب ام و i Vision Circular | نهایت فناوری

از پانزدهم شهریور ماه شهر مونیخ میزبان نمایشگاه بین المللی خودرو است که در آن تازه های جهان اتوموبیل رونمایی می شود. در این میان عرضه مدل مفهومی جدید ب ام در این نمایشگاه، توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

به گزارش خودروتک سیناپرس، به تازگی و در جریان نمایشگاه خودروی مونیخ (IAA Mobility) در کشور آلمان، شرکت مشهور خودروسازی ب ام و که همواره از شرکت های پیشرو در ارائه محصولات مدرن و دارای فناوری های جدید است،  از یک خودروی مفهومی به نام BMW i Vision Circular رونمایی کرده که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و تحسین منتقدان را برانگیخته است.

نکته جالب توجه در ساخت خودروی مورد نظر، استفاده از مواد بازیافتی و پایدار در این محصول است که آن را به  خودروی با امکان صد درصد قابل بازیافت شدن،  تبدیل کرده است.

مراسم رونمایی از این خودروی جدید ب ام و ، روز دوشنبه انجام شده و مدیران این شرکت تاکید کردند که سیاست های آن ها در راستای حفاظت از محیط زیست و رویکرد مبتنی بر فناوری های سبز است.

ب ام و با ارائه این خودرو در روز نمایش رسانه ای نمایشگاه موتور مونیخ ، به طور رسمی طی بیانیه ای اعلام کرد که می خواهد به پایدارترین خودروساز جهان در زمینه محیط زیست تبدیل شود.

به گزارش سیناپرس، در خودرو به جای استفاده از رنگ ، دارای بدنه اصلی ساخته شده از آلومینیوم بازیافت شده با روکش آنودایز طلایی روشن است. در این محصول همچنین کلیه تزئینات اضافی رایج در خودروها  حذف شده اند و لوگوی شرکت ب ام و نیز به منظور جلوگیری از نصب قطعات اضافی، روی فلز با لیزر حک شده است.

از جمله نکات قابل توجه دیگر در این خودرو، تغییرات انقلابی در بخش صفحه نمایش و کنسول خودرو است که همه اطلاعات مورد نیاز در قسمت پایین شیشه جلو نمایش داده می شود و داده ها می توانند مستقیماً به میدان دید کاربر منتقل شده یا به خواست راننده، پنهان شوند. به لطف فناوری دوربین های پیشرفته ، دیگر نیازی به آینه های بیرونی و داخلی در این محصول نیست.

در خاتمه گفتنی است آدریان ون هویدونک (Adrian van Hooydonk) ، رئیس طراحی گروه ب ام و در بیانیه ای اعلام کرد: ما از ابتدا در روند طراحی این محصول به چرخه زیست محیطی  و موضوع بازیافت خودرو، توجه کرده و تمامی موارد مرتبط با این مساله را مد نظر قرار دادیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها