کد خبر : 67357

اولین تصاویر از روبو تاکسی هیوندای آیونیک منتشر شد

اولین تصاویر از روبو تاکسی هیوندای آیونیک منتشر شد

شرکت موشنال (Motional) که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان هیوندای و Aptiv است، اطلاعات تازه‌ای را از نسل جدید روبوتاکسی خود منتشر و اعلام کرده که این محصول، مبتنی بر خودروی خودران Ioniq 5 هیوندای خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، در این خودروی خودران شاسی‌بلند از فناوری‌های پیشرفته‌ای که شامل بیش از 30 سنسور از جمله لیدار، رادار و دوربین‌های مختلف می‌شوند، استفاده شده که در بیرون و داخل کابین تعبیه‌ شده‌اند. این حسگرها می‌توانند دیدی 360 درجه را ارائه دهند و به گفته موشنال، تا فاصله 300 متری خود را تشخیص دهند و ببینند.

همچنین در داخل کابین روبوتاکسی هیوندای نیز گزینه‌هایی برای ارتباط سرنشینان با خودرو طراحی شده که برای مثال، می‌توانند درخواست توقف را به خودرو بدهند. موشنال اعلام کرده که می‌تواند در مواقع لزوم و در شرایطی که خودرو قادر به تشخیص انتخاب درست نیست، کنترل کامل آن را از راه دور در دست بگیرد.

از آنجایی که این خودرو مجهز به فناوری خودران سطح 4 است، نمی‌توان انتظار داشت که Ioniq 5 در تمامی‌شرایط و موقعیت‌ها، کاملا خودران عمل کند؛ در نتیجه، تعبیه چنین قابلیتی برای این خودرو، ضروری و کاربردی بود.

به گفته موشنال، Ioniq 5 از سال 2023 وارد خیابان‌ها خواهد شد و افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن Lyft که در زمینه ارائه خدمات حمل‌ونقل آنلاین فعالیت دارد، درخواست خود برای تجربه سفر با یک خودروی خودران را ثبت کنند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص محل استفاده از این روبوتاکسی هیوندای در سال 2023 اعلام نشده اما به احتمال زیاد، یکی از شهرهایی که این شرکت در حال تست فناوری خودران خود است، انتخاب خواهد شد. از جمله این شهرها می‌توان به بوستون، لاس وگاس، لس انجلس و پیتسبرگ اشاره کرد.

در خصوص خودروی خودران Ioniq 5 نیز باید گفت که این محصول، اولین خودروی این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود که به پلتفرم اختصاصی باتری الکتریکی تحت عنوان Electric Modular Platform یا همان E-GMP مجهز شده است.

گفته می‌شود که مدل روبوتاکسی این خودرو، به سیستم الکتریکی 800 ولتی مجهز خواهد بود. این فناوری که در خودروی پورشه تایکان نیز به کار رفته، علاوه بر وزن کمتر، از کارایی و عملکرد بهتری نیز برخوردار است و مدت زمان انتظار برای شارژ را نیز کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها