کد خبر : 67162

ورود رسمی هیوندای به دنیای خودروهای هیدروژنی

ورود رسمی هیوندای به دنیای خودروهای هیدروژنی

شرکت خودروسازی هیوندای قرار است ماه آینده از برنامه ای برای مجموعه ای از محصولات و فناوری های مبتنی بر سوخت هیدروژن رونمایی کند. این فناوری آنها شامل یک خودروی سالن جدید با عملکردی منحصر به فرد است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت کره ای هیوندای به طور رسمی خبر از برگزاری رویداد آنلاین رونمایی از فناوری های مبتنی بر سوخت های پاک در هفتم سپتامبر و طی برنامه های ویژه خود تحت عنوان چشم انداز آینده جامعه پایدار هیدروژنی داد.

در این برنامه قرار است آخرین فناوری های این شرکت در حوزه سوخت های هیدروژنی به نمایش گذاشته شود. شرکت هیوندای همچنین می گوید: پیشرفته ترین خودروهای برقی مبتنی بر فناوری پیل سوختی آینده و همچنین سایر برنامه های کاربردی نوآورانه این شرکت در طول رویداد فوق الذکر رونمایی خواهد شد.

یکی از ویدئوهای منتشر شده در این رابطه نشان می دهد که یک خودروی هیوندای استتار شده با موتور هیدروژنی در یک زمین مسابقه در حال آزمایش است. این آزمایش با عنوان سوخت هیدروژن، به سوی آینده ای پاک و روشن انجام شده است. به گزارش سیناپرس،اگر چه جزئیات بیشتری از این خودروی جدید مبتنی بر سوخت هیدروژنی ارائه نشده است، اما هیوندای قبلاً گفته بود که این برند عملکردی بر پایه دو فناوری پیل سوختی هیدروژنی و همچنین خودروهای الکتریکی مبتنی بر باتری داشته و در آینده توسط هیوندای تولید خواهد شد.

خودرویی که در فیلم های منتشر شده دیده می شود شباهت هایی با مدل هیوندای Veloster N مخصوص ایالات متحده دارد. ویدئوهای دیگر مرتبط با خودروهای هیدروژنی هیوندای، محصولات جدید هیدروژنی را برای حمل و نقل و حمل و نقل عمومی نشان می دهد.

ویدئوی ویژه ای در مورد استفاده از هیدروژن برای تأمین نیروی خودروهای تجاری، خودروهایی را که دارای نام تجاری HTWO هستند، نشان می دهد.  این نام تجاری، برند فرعی هیوندای است که به تازگی تجارت جهانی سلول های سوختی خود را توسعه داده است.

گفتنی است علاوه بر هیوندای، شرکت خودروسازی تویوتا نیز سرمایه گذاری زیادی در توسعه فناوری هیدروژن انجام داده و در تلاش برای استفاده از سوخت های پاک برای محصولات خود است.

در خاتمه گفتنی است شرکت هیوندای به طور رسمی اعلام کرد در حال کار روی برنامه ها و استراتژی های تجاری هیجان انگیزی در حوزه فناوری جدید سوخت هیدروژنی، سیستم های پیل سوختی نسل جدید  و برنامه های کاربردی در صنایع مختلف فراتر از خودروسازی است.

به گزارش سیناپرس، هیوندای دارای سابقه طولانی در فن آوری پیل سوختی هیدروژنی بوده و پیش از این محصولاتی از جمله خودروهای ix35 ، Ioniq FCEV و Nexo FCV را روانه بازار کرده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها