کد خبر : 66718

عرضه دیرهنگام ارزان ترین خودروی برقی هیوندای

عرضه دیرهنگام ارزان ترین خودروی برقی هیوندای

هیوندای اقدام به طراحی خودرو الکتریکی کرده است که کاملا برای راننده مقرون به صرفه خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای چند وقتی است که اقدام به طراحی و تولید خودروهای برقی کرده است و سعی بر این دارد که خودروهای هاچ بک کوچک و مقرون به صرفه تولید کند و اکنون برای سال ۲۰۲۱  Ioniq الکتریکی را عرضه کرده است.  هیوندای سعی بر این داشته است که Ioniq را براساس خودرو هیبرید Ioniq معمولی بسازد چرا که این خودرو بسیار مورد علاقه افراد بود و از آن استقبال زیادی شده است.

در فضای داخلی طراحی خیلی خوبی صورت گرفته و در کابین از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است. هیوندای علاوه بر الکتریکی بودن قصد داشته این خودرو را با یک آپشن خاص ارائه دهد که آن رانندگی نیمه خودران هیوندای است، همچنین استاندارد قابلیت شارژ سریع DC و سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی با Apple CarPlay و Android Auto را ارائه داده است.

این خودرو الکتریکی قرار است با خودروهای شورولت بولت EV و نیسان لیف پلاس رقابت کند اما تفاوتی که وجود دارد این خودروها هر دو محدوده  بیشتری رانندگی را ارائه می‌دهند.

ارزان ترین خودرو الکتریکی هیوندای معرفی شد

هیوندای در طراحی تمام مدل های الکتریکی قصد دارد از اعتبار مالیاتی فدرال استفاده کند بدین معنا که از پیشرانه ها و ویژگی های کمک راننده یکسانی قرار است که استفاده کند و تنها در نسخه های محدود (Limited) برخی آپشن ها مانند رانندگی نیمه خودران، نظارت بر نقطه کور و هشدار تصادف اضافه شده است.

آنطور که مشخص است هیوندای علاوه بر آپشن های گفته شده در نسخه محدود قرار است آپشن های دیگری مانند سیستم سرگرمی 10.3 اینچی صفحه لمسی ، سانروف ، صندلی های چرمی و سیستم صوتی هشت بلندگو اضافه کند.

ارزان ترین خودرو الکتریکی هیوندای معرفی شد

Ioniq الکتریکی سال ۲۰۲۱ با موتور ۱۳۴ اسب بخاری ارائه می شود که می تواند نیرو را از یک گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو ارسال کند.  صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۸.۳ ثانیه است، هر چند قرار نیست تجربه رانندگی مانند تسلا را ارائه دهد اما برخی از آپشن های تسلا را داراست.

یعنی در آن برخی امکانات به حدی خوب به کار رفته است که می تواند تجربه رانندگی خوبی را به ارمغان بیاورد، این خودرو یک نقطه ضعف دارد که آن هم عملکرد ترمز آن است که کاملا ناامیدکننده است.

ارزان ترین خودرو الکتریکی هیوندای معرفی شد

در رانندگی معمولی، همیشه نیازی به استفاده از پدال ترمز برای کاهش سرعت ندارید، زیرا Ioniq Electric دارای سیستم ترمز احیا کننده با چهار تنظیم مختلف است که توسط پدال‌های نصب شده روی فرمان کنترل می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها