کد خبر : 66497

سرانجام قیمت پایه مرسدس بنز EQS اعلام شد

سرانجام قیمت پایه مرسدس بنز EQS اعلام شد

مرسدس بنز رسما اعلام کرد که سدان الکتریکی EQS این شرکت با قیمت پایه ۱۰۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد و پیش‌فروش این محصول نیز در کشور آلمان آغاز شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، مدل پایه این خودرو ک به یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی مجهز شده، از یک موتور الکتریکی که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، بهره می‌برد و قرار است با قیمت پایه ۱۲۴ هزار دلار عرضه شود. مدل گران‌تر نیز که از دو موتور الکتریکی و باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی بهره می‌برد، با قیمت ۱۵۹ هزار دلار به دست خریداران خواهد رسید.

هرچه مشخصات این خورو توسط کاربر ارتقا یابد، به همان میزان، قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت. در واقع، گزینه‌هایی پیش روی خریدار قرار گرفته تا در صورت تمایل، آنها را انتخاب کند. برای نمونه، زاویه چرخش چرخ‌های عقب EQS محدود است که با پرداخت هزینه‌ای اضافی، می‌توان این زاویه را تا چند درجه افزایش داد.

مرسدس بنز همچنین از تصمیم خود برای فعال‌سازی موقتی و دوره‌های آزمایشی رایگان این قابلیت‌ها به منظور جلب رضایت مشتری خبر داد. گزینه‌های نرم‌افزاری دیگر نیز پیش روی کاربران قرار داده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت ۸۹ یورو در ماه در ازای دریافت امکان اجرای بازی‌های مختلفی همچون تتریس، سودوکو و مینی‌گیم‌ها در نمایشگر بزرگ این خودروی الکتریکی اشاره کرد.

 

 

مرسدس بنز تنها شرکتی نیست که از چنین ایده‌ای برای ارتقای بخش‌های مختلف خودروی خود بهره می‌گیرد؛ شرکت تسلا نیز که پیشگام صنعت تولید خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود، قابلیت آتوپایلوت خود را به صورت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ارائه می‌دهد.

این شرکت حتی در برخی از خودروهای خود از باتری‌هایی با ظرفیت‌های بیشتر استفاده کرد اما تنها کاربرانی قادر به بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت این باتری خواهند بود که هزینه‌ای اضافی را بابت آن پرداخت کرده باشند. ناگفته نماند که شرکت رقیب مرسدس بنز یعنی BMW نیز اخیرا به اتخاذ این شیوه در عرضه برخی از قابلیت‌های مربوط به خودروهای خود برای مشتریان روی آورده است.

 

 

با این حال، خودروی الکتریکی مرسدس بنز EQS به دلیل شباهت در مسافت قابل پیمایش و همچنین قیمت، به عنوان رقیبی برای تسلا مدل اس شناخته می‌شود و باید دید که در رقابت میان این دو غول خودروساز جهان در جلب نظر خریداران خودروهای الکتریکی، چه کسی موفق‌تر عمل خواهد کرد و سهم بیشتری از بازار این خودروها را به نام خود ثبت خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها