کد خبر : 66317

پینین فارینا | از پژو 405 تا باتیستا

پینین فارینا | از پژو 405 تا باتیستا

پژو 405 نیز از آثار این گروه ایتالیایی محسوب می شود و در زمان خود طراحی بی نقص و کاملا موفقی بوده که البته در کشور ما آنقدر تولیدش ادامه داشته که شاید خود فارینا هم اگر زنده بود باورش نمی شد اینچنین جاودانه شده است!

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- پینینفارینا یکی از نام های باسابقه و شناخته شده در صنعت بین المللی خودرو است. این شرکت طراحی و توسعه خودرو در 23 می سال 1930 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز اثر مهمی در پیشرفت سطح طراحی خودرو و همچنین توسعه پلتفرم های این حوزه داشته است.

دفتر مرکزی پینینفارینا در کامبیانو ایتالیا قرار دارد و بنیانگذار شرکت باتیستا فارینا نام دارد که پس از مرگ او؛ ابتدا فرزند و سپس نوه ها اداره کمپانی را برعهده داشته اند.

این شرکت کامل‌کننده رده‌بالاترین خودروسازها مانند فراری، مازراتی، رولز-رویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفا رومئو و لانچیا است. این شرکت همچنین طراحی تراموای در فرانسه، قطار تندرو در هلند و اتوبوس برقی در ایالات متحده را نیز انجام می‌دهد. از دهه هشتاد میلادی، پینین فارینا فعالیت‌هایی در زمینهٔ طراحی صنعتی و طراحی داخلی دارد.

قابل لمس ترین مثال از فعالیت های پینینفارینا برای ما ایرانی ها، پژو 405 است! زیرا این خودرو نیز از آثار این گروه ایتالیایی محسوب می شود و در زمان خود طراحی بی نقص و کاملا موفقی بوده که البته در کشور ما آنقدر تولیدش ادامه داشته که شاید خود فارینا هم اگر زنده بود باورش نمی شد اینچنین جاودانه شده است!

اما جدیدترین و به نوعی مهمترین ماجراجویی گروه فارینا خودرویی است که سرانجام پس از سال ها انتظار خبر مربوط به ارائه نمونه خط تولید آن با نام باتیستا روی خط رسانه های این حوزه قرار گرفته است.

محصولی که تنها 150 دستگاه تولید خواهد داشت و به عنوان یک ابرخودرو 2.2 میلیون دلار برای مشتریان ثروتمندش آب می خورد! از این 150 دستگاه تنها 5 دستگاه به عنوان نسخه سالگرد باتیستا(خالق برند پینین فارینا) ارائه می شود که جزئیات متفاوتی با 145 دستگاه دیگر دارند.

نمای داخلی مشکی طرح چرم، صندلی های اسپرت با جزئیات فیبرکربن، بال عقب، باله های کناری و رینگ های تک پیچ فیر کربنی سبک تر از جمله جزئیات اختصاصی مذکور هستند. خودرویی که به احترام 90 سال فعالیت پرافتخار پنینفارینا رونمایی می شود با استفاده از 4 موتور الکتریکی که بطور اختصاصی هر کدام با یک چرخ در تماس هستند؛ برابر با 1874 اسب بخار خروجی و 2300 نیوتن متر گشتاور دارد.

این هیولای ایتالیایی کمتر از 2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و 200 کیلومتر را نیز در کمتر از 6 ثانیه رکورد می زند. به همین ترتیب برای دستیابی به سرعت 300 کیلومتر برساعت کمتر از 12 ثانیه زمان لازم دارد. بیشینه سرعت آن نیز برابر با 350 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از باتری 120 کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی خودرو حدود 500 کیلومتر برآورد شده است.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها