کد خبر : 65461

توقف تولید کیا استینگر

توقف تولید کیا استینگر

استینگر یکی از خودروهای دوست داشتنی از کیا است که متاسفانه یکی از کم فروش‌ترین مدل‌های کیا به شمار می رود. اکنون به نظر می‌رسد که ممکن است این سدان مدت زمان طولانی تولید نشود، زیرا گزارش جدید ادعا می‌کند که تولید این سدان در بهار ۲۰۲۲ پایان می‌یابد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استینگر در کارخانه کیا در سوهاری در Gwangmyeong ساخته شده است.

اخیرا گزارش شده است که کیا قصد دارد این کارخانه را برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و نسخه هیبریدی مینی ون کارناوال دوباره مورد استفاده قرار دهد. به گفته منابع، استفاده مجدد از اوایل سال آینده آغاز می شود و تولید استینگر در سه ماهه دوم سال 2022 پایان می یابد.

گزارش شده است که کیا در ۱۶ ژوئیه یک طرح تولید برای کارخانه‌های تولیدی خود در کره جنوبی منتشر کرد. کیا به طور رسمی چیزی در مورد آینده استینگر اعلام نکرده است، اگرچه فقط برای مدل ۲۰۲۲ فیس لیفت صورت گرفته است، بنابر این در حال حاضر فقط می‌توانیم بگوییم این یک گزارش است، اما هیچ چیز تأیید نشده است.

توقف تولید کیا استینگر پس از بهار 2022

استینگر در کارخانه‌های دیگر نیز ساخته شده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که با احداث مجدد نیروگاه سوهاری، سایر مکان‌ها متوقف شوند. این گزارش به منابع ناشناخته صنعت محلی برای اطلاعات استناد می‌کند، همچنین بیان می‌کند که retooling در اوایل سال آغاز می‌شود و تولید Stinger تا آغاز سه ماهه دوم ۲۰۲۲ پایان می‌یابد.

این گزارش آینده تلخی را برای سدان اسپورت ترسیم می‌کند. استینگر برای همه بازار‌ها تحت فیس لیفت موجود خواهد بود و نسخه آمریکایی آن امسال کاملاً جدید است. کنار گذاشتن کامل این مدل، پس از چنین سرمایه گذاری بزرگی بعید به نظر می‌رسد و کره جنوبی تنها مکانی نیست که Stingers در آن ساخته شده است. اگر چارچوب زمانی برای تسهیلات سوهاری صحیح باشد، تولید آن با حجم کم می‌تواند در مکان‌های دیگر ادامه یابد.

توقف تولید کیا استینگر پس از بهار 2022

یک چیز مسلم این است که فروش استینگر بسیار چشمگیر بوده است. فقط ۱۳ هزار و ۸۶۱ استینگر در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده فروش رفته و این در شرایط ایده آل به کمتر از  ۱۲ هزار و ۵۵۶ در سال ۲۰۲۰ رسیده است و با کمبود تراشه جهانی در سال ۲۰۲۱ بیشتر ضرر می‌کند. از ژوئن سال ۲۰۲۱ تاکنون فروش ۱۴۷ خودرو افزایش یافته است.

توقف تولید کیا استینگر پس از بهار 2022

در ایالات متحده تاکنون استینگر  کم فروش‌ترین مدل کیا است و فروش آن در اروپا نیز بدتر بوده است. با توجه به اعداد و ارقام، مطمئناً می توان گفت که کیا سال آینده این مدل را تولید نخواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها