کد خبر : 65387

سرانجام آستون مارتین والهالا رونمایی شد

سرانجام آستون مارتین والهالا رونمایی شد

آستون مارتین از یک سوپراسپرت قدرتمند مجهز به پیشرانه هیبرید رونمایی کرد که با قدرت ۹۰۰ اسب بخار، سرعت‌گیری ۲٫۵ ثانیه خواهد داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استون مارتین والهالا مجدد شروع به کار کرده است و این شروع مجدد باعث ساخت اتومبیلی کاملاً متفاوت شده است که بخشی از آن به دلیل تغییرات شرکت از جمله آمدن توبیاس مورس رئیس سابق AMG به عنوان مدیر عامل جدید استون است.

اولین مشتری‌ها باید والهالا را در اواخر سال ۲۰۲۳ خریداری کنند و حدود ۸۰۰ هزار دلار برای آن پرداخت می‌کنند که بسیار کمتر از قیمت هفت رقمی است که انتظار می‌رفت قیمت گذاری شود. استون مارتین ابتدا تأیید کرد که قصد دارد دو ابرخودروی موتور میانه دیگر را مانند والکری تولید کند و تصاویر ارائه شده را منتشر کند.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

اما تغییر در مدیریت ارشد شرکت در سال گذشته، هنگامی که کنسرسیومی به رهبری لارنس استرول کنترل شرکت انگلیسی را بدست گرفت و رئیس سابق AMG، توبیاس مورس به عنوان مدیر عامل شرکت وارد شد، منجر به یک جهت جدید جسورانه برای این خودرو شده است.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

اکنون نام والهالا باقی مانده است و برخی از مفاهیم اصلی طراحی ادامه دارد، اما تقریباً همه موارد دیگر تغییر کرده است. ارتباط ردبول ریسینگ با این اتومبیل حالا که استون تیم فرمول ۱ خود را دارد، جای تعجب ندارد و والهالا اکنون به جای موتور هیبریدی V-۶ که استون قبلاً متعهد به ساخت آن بود، از V-۸ منبع AMG استفاده خواهد کرد.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

 همچنین یک پلاگین هیبریدی با یک محور جلو با نیروی الکتریکی خواهد داشت و تولید آن محدود به ۵۰۰ اتومبیل نخواهد بود و قیمت کلی از ۱.۳ میلیون دلار که در ابتدا گفته می‌شد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در ماه مه، مورس  گفت که کار روی V-۶ جدید با ورود او به استون به سختی شروع شده است و تصمیم گیری آشکار در مورد تغییر قدرت AMG است.

گفته شده است که موتور ۴.۰ لیتری توئین توربوی V-۸ سوار شده میان موتور مبتنی بر موتور صفحه مسطح تولید شده برای سری AMG GT Black است و می‌تواند تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه حرکت کند و ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین عنوان شده که موتور‌ها از طریق قطعات AMG در انگلیس ساخته می‌شوند.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

V-۸ از طریق جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه جدید از تامین کننده ایتالیایی Graziano، محرک را به محور عقب می‌فرستد. این موتور با دو موتور الکتریکی تکمیل خواهد شد، یکی از آن‌ها از محور جلو تغذیه می‌کنند و دیگری با موتور احتراق در عقب از طریق سیستم انتقال قدرت کمک می‌کند، استون می‌گوید که این‌ها می‌توانند تا ۲۰۰ اسب بخار نیرو جمع کنند و در نهایت ۹۳۷ اسب بخار را تولید کنند.

این شرکت قول ۲.۵ ثانیه زمان صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 349 کیلومتر در ساعت را داده است. جعبه دنده جدید همچنین از یک نیروی الکتریکی استفاده خواهد کرد و دارای دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در محور عقب است. در حالی که مشخصات کامل باتری هنوز منتشر نشده است، به نظر می‌رسد همان واحد خنک کننده ۴۰۰ ولت، ۶.۱ کیلووات ساعت است که AMG برای نسل چهار سیلندر C۶۳ (پروژه‌ای که مورس در زمان حضور در دیملر بود) ایجاد کرده است، خواهد بود.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

مانند فراری SF۹۰ Stradale، والهالا قادر خواهد بود در حالت الکتریکی به خوبی کار کند، هرچند فقط در مسافت‌های کوتاه و با رانندگی که فقط از طریق محور جلو تحویل داده می‌شود. این خودرو همچنین از سرعت شارژ حداکثر ۱۵۰ کیلووات نیز پشتیبانی خواهد کرد.  استون می‌گوید  سیستم تعلیق جلو از فشار‌های محرک استفاده می‌کند و محور عقب نیز از طراحی چند پیوندی برخوردار است.

میراگر‌های تطبیقی ​​و فنر‌های دو مرحله‌ای از تامین کننده کانادایی Multimatic، یک حالت مسیر بسیار کم را برای کمک به افزایش نیروی رو به پایین فراهم می‌کند. ترمز‌های سرامیکی کربنی استاندارد بوده و با تقویت کننده الکترونیکی کار خواهند کرد. استون همچنین تأیید می‌کند که والهالا از فرمان الکتریکی استفاده خواهد کرد و دارای مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال از جمله کنترل کروز تطبیقی ​​، ترمز اضطراری خودکار و نظارت بر نقاط کور است.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

این خودرو همچنین دارای آینه‌های جانبی معمولی است که با یک صفحه نمایش عقب مبتنی بر دوربین در کابین تکمیل می‌شود. فضای داخلی دارای صندلی‌های ثابت با جعبه پدال متحرک، سیستم جدید UI جدید استون است که برای اولین بار از یک رابط صفحه لمسی پشتیبانی می‌کند. قیمت گذاری نهایی نشده است، اما گفته شده است که انتظار می‌رود قیمت آن در حدود ۸۰۰ هزار دلار باشد، و اولین تحویل مشتری در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود.

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها