کد خبر : 65324

جزئیات بیشتر از مدل جدید مزدا CX-50

جزئیات بیشتر از مدل جدید مزدا CX-50

مزدا اعلام کرده است که CX-50 از یک کراس اوور جدید با موتور شش سیلندر خطی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مزدا می‌گوید که گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه کراس اوور بعدی CX-۵ از معماری جدید و موتور ۶ سیلندر خطی استفاده خواهد کرد، درست نیست. در عوض فکر می‌کنیم مدل جدیدی به نام CX-۵۰ جایگزین شود.

همچنین از معماری جدید برای شاسی بلند سه ردیف CX-۹ که می‌تواند نام خود را به CX-۹۰ و سدان جدید تغییر دهد نیز استفاده خواهد شد. این کراس اوور جدید باید به زودی آغاز به کار کند و ممکن است از سال آینده در ایالات متحده به فروش برسد.

مزدا برنامه‌هایی را برای معماری جدید در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که از یک موتور شش سیلندر خطی و چرخ عقب پشتیبانی می‌کند تا این خودروساز ژاپنی را به یک برند برتر تبدیل کند. گزارش‌های اخیر از استرالیا اظهار شده که مزدا تأیید کرده است، نسل بعدی کراس اوور CX-۵ این پلتفرم را با یک موتور شش سیلندر به دست خواهد آورد، اما مزدا گفت که چنین نیست. فکر می‌کنیم کراس اوور شش سیلندر جدید در عوض مدل جدیدی به نام CX-۵۰ باشد.

مزدا در بیانیه‌ای گفت: افشای اخیر پلتفرم آینده و پیشرانه مزدا CX-۵ که از استرالیا می‌آید صحیح نیست.  این خودروساز ژاپنی گفت که هنوز آماده تأیید اینکه چه وسایل نقلیه‌ای در آینده از پلتفرم کاملا جدید خود استفاده خواهند کرد، اما انتظار داریم اولین مدل‌های SUV باشد.

مزدا علائم تجاری خود را با نام‌های CX-۵۰، CX-۷۰ و CX-۹۰ در ایالات متحده ثبت کرد، که می‌تواند به این شاسی بلندهای شش خطی مجهز باشد. همچنین انتظار می‌رود که مزدا نسخه جدیدی از  سدان را با زیربنا‌های جدید راه اندازی کند. اکنون نمونه‌های اولیه یک کراس اوور جدید مزدا که در حال آزمایش است، دیده شده است.

ویدیویی با تصاویر ارسالی توسط بیننده‌ای ارسال شده که ادعا می‌کنند نمونه استتار جایگزین احتمالی CX-۵ است. عکس‌ها یک طراحی مجدد ظریف را در مقایسه با CX-۵ فعلی شامل یک جلوپنجره جدید و چرخ‌های بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

پیشرانه Skyactiv-X مزدا از یک موتور شش خطی در ترکیب با یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولت استفاده خواهد کرد. درایو چرخ عقب استاندارد خواهد بود و درایو تمام چرخ اختیاری است. این موتور در مقایسه با تنظیمات عرضی چهار سیلندر فعلی به صورت طولی سوار خواهد شد. مزدا می‌گوید که همچنین در حال کار بر روی یک پیشرانه پلاگین هیبریدی  است که از یک موتور چهار سیلندر بنزینی استفاده می‌کند، که می‌تواند به این مدل‌های جدید نیز راه پیدا کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها