کد خبر : 65042

شلبی سراغ تیونینگ فورد F150 رفت

شلبی سراغ تیونینگ فورد F150 رفت

شلبی F-۱۵۰ با ۷۷۵ اسب بخار قدرت با ارتقای امکاناتش به تازگی افزایش قیمت داده و به عنوان گران‌ترین پیکاپ سال ۲۰۲۱ شناخته شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیکاپ جدیدی در بخش آفرود با عملکرد فوق العاده بالا وجود دارد و نام آن در سراسر جهان بسیار آشناست. سازندگان در Shelby American اقدام به طراحی فورد F-۱۵۰ جدید ۲۰۲۱ کردند و آن را تغییر شکل دادند، که قرار بود این دکل را Super Snake بنامند اما اینگونه نشد. نام آن را اکنون  شلبی  F-۱۵۰ گذاشتند و ماموریت آن فتح  تمام جاده های سخت است.

این نکته باید در عکس‌های این پیکاپ مجدد بازسازی شده کاملاً مشهود باشد، اما باید بدانید که این پیکاپ اکنون امکاناتی فراتر از لاستیک‌های بزرگ و پرکاربرد شلبی دارد. اکنون شلبی سوار بر سیستم تعلیق ارتقا یافته دارای بالابر BDS و ‌بدنه آلومینیومی Fox ۲.۵ است. شلبی می‌گوید سیستم تعلیق دارای فناوری بای پس داخلی و کنترل سرعت دوگانه قابل تنظیم است، با همه چیز توسط یک سیستم اختصاصی مدیریت می‌شود که برای سفر‌های لوکس، عملکرد آفرود یا هندلینگ مسیر تنظیم می‌شود.

میله‌های کششی عقب بخشی از این بروزرسانی‌ها هستند و البته این ماشین سوار بر چرخ‌های بزرگ ۲۲ اینچی شلبی با تایر‌های تمام زمین BFGoodrich KO۲ است. از نظر زیبایی شناسی، دنیا می‌داند که شلبی عاشق نشان دادن نام خود است. جلوپنجره مشبک مخصوص شلبی با روکش سپر جلو و دریچه‌های گلگیر متصل می‌شود.

شلبی 2021 F-150 با 775 اسب بخار قدرت، گران ترین پیکاپ سال

اگر حروف برجسته شلبی را در مشبک مشاهده نکردید، می‌توانید آن را در کناره‌ها و روی چراغ‌های عقب پیدا کنید. روکش سپر عقب و همچنین آینه‌های جانبی و دستگیره‌های درب با رنگ بدنه رنگ آمیزی شده اند. این کاپوت با دریچه‌های خروجی رم ارتقا یافته و نوار موردنیاز بالای LeMans کاملاً در حال کار است. فضای داخلی نیز با روکش صندلی‌های دو رنگ چرمی، تزئینات فیبر کربنی و حتی بیشتر مارک‌های شلبی به روز شده است.

در زیر کاپوت، خریداران حق انتخاب دارند. نسخه سطح بالا دارای ۵.۰ لیتری V۸ است که شلبی به ۷۷۵ اسب بخار (۵۷۸ کیلووات) می‌رسد. گزینه دوم شامل تنفس طبیعی با کمی هزینه کمتر است، هر شلبی F-۱۵۰ با فیلتر جریان بالا و لوله دریافت فیبر کربن، دریچه هوای به روز شده، انژکتور‌های سوخت، مبدل حرارتی عملکرد و سیستم اگزوز بورلا عرضه می شود.

شلبی 2021 F-150 با 775 اسب بخار قدرت، گران ترین پیکاپ سال

شلبی  F-۱۵۰ جدید با کلیک بر روی همه دکمه‌های مناسب برای یک آفرودر با عملکرد فوق العاده بالا ارائه می شود اما همانطور که حدس می‌زنید، هزینه آن بسیار بالا است. تمام شلبی F-۱۵۰‌ها مدل‌های ۴x۴ لاریات هستند و قیمت آن برای یک کامیون تنفس طبیعی از ۱۰۷ هزار  و  ۸۰ دلار شروع می‌شود. اگر نسخه ۷۷۵ اسب بخاری را می‌خواهید، قیمت آن از ۱۱۴ هزار و ۹۸۰ دلار شروع می‌شود. ۶۰۰ مورد برای مشتریان در ایالات متحده و کشور‌های منتخب در اروپا تولید شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها