کد خبر : 6500

ب ام و سری 8 در باشگاه بدنسازی منهارت

ب ام و سری 8 در باشگاه بدنسازی منهارت

هنوز نسخه‌ی اسپرت بی‌ام‌و سری 8 با نام M8 رونمایی نشده؛ اما شرکت تیونینگ منهارت تصمیم گرفته است به‌صورت مستقل نسخه‌ی قدرتمندی از سری 8 معرفی کند.

به گزارش خودروتک، هم‌اکنون مدل 850i قوی‌ترین مدل بی‌ام‌و سری 8 است. البته، بخش خودروهای اسپرت بی‌ام‌و موسوم به M Power هنوز مدل M8 را معرفی نکرده است. بااین‌حال، شرکت تیونینگ منهارت (Manhart) برای چشم‌انتظاران ورود سری 8 به بازار پیشنهاد ویژه‌ای دارد. در این پروژه که MH800 نام دارد، منهارت سری 8 بهینه‌سازی و ارتقا داده شده است تا خودرویی فراتر از انتظار، به مشتریان خود عرضه شود.

2019 BMW 8 Series Coupe M850i by Manhart

در نمای ظاهری، ابتدا رنگ مشکی این خودرو درکنار نوارهای طلایی‌رنگ جلب‌توجه می‌کنند. ارتفاع سیستم تعلیق سری 8 نیز به کمک استفاده از فنرهای اسپرت H&R کاهش پیدا کرده و سپس رینگ‌های آلومینیومی ۲۱اینچی روی این کوپه‌ی بزرگ سوار شده‌اند. منهارت تغییرات عمده‌ای در بدنه‌ی سری 8 اعمال نکرده و فقط به نصب اسپویلرهایی در جلو و عقب خودرو اکتفا کرده است. البته، تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شده‌اند. در نمای عقبی نیز، به خروجی‌های چهارتایی اگزوز باید اشاره کرد که وظیفه‌ی بیرون‌دادن صدای جذاب سری 8 را برعهده دارند.

ازآنجایی‌که در اینجا با مدل 850i مواجه هستیم، از پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر خورجینی استفاده شده است. در حالت استاندارد، این پیشرانه می‌تواند ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. با تغییراتی که تیونر در این پیشرانه اعمال کرده، قدرت نهایی به ۶۲۱ اسب‌بخار و گشتاور به ۸۷۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است. ازنظر قدرت و گشتاور خروجی، به‌احتمال بسیار زیاد مدل منهارت حتی از مدل‌های M8 و M8 Competition نیز قوی‌تر خواهد بود.

منهارت اطلاعاتی از توانایی‌های حرکتی این کوپه‌ی لوکس و قدرتمند منتشر نکرده؛ اما مدل 850i می‌تواند در ۳.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست پیدا کند؛ ازاین‌رو، می‌توان پیش‌بینی کرد شتاب این مدل کمی بهتر باشد.

تیونرها پس از مدل 850i به‌سراغ دیگر نسخه‌ی سری 8، یعنی مدل دیزلی 840d هم خواهند رفت. 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها