کد خبر : 64943

کیا اسپرتیج 2022 رونمایی شد

کیا اسپرتیج 2022 رونمایی شد

حدود یک ماه پیش بود که کیا نسل پنجم Sportage را با تغییرات بنیادی خود به نمایش گذاشت و اکنون این کراس اوور جمع و جور بازگشته است تا مشخصات فنی خود را فاش کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، این خودرو با نسخه جهانی / KDM که دارای فاصله محوری بیشتری است عرضه می شود و اروپا یک مدل فاصله کوتاه‌تر را به دست خواهد آورد. با مشاهده اندازه درب‌های عقب به راحتی می‌توانید این LWB را تشخیص دهید.

صحبت از اندازه اسپرتیج۲۰۲۲  است، طول ۴۶۶۰ میلی متر (۱۸۳.۵ اینچ)، عرض ۱۸۶۵ میلی متر (۷۳.۴ اینچ) و ارتفاع ۱۶۶۰ میلی متر (۶۵.۳ اینچ) است، فاصله دو محور ۲۷۵۵ میلی متر (۱۰۸.۴ اینچ) است. طبق گفته‌ کیا، این نسبت‌ها و همچنین بسته بندی بهبود یافته‌ای که از سوی پلتفرم جدید به ارمغان آورده است، فضای سر، فضای پا و ظرفیت بار (crossover)  خوبی را  فراهم می‌کند.

در مورد موتور‌ها، یک واحد بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر (۱۹۵ پوند فوت) گشتاور در دسترس است. این کار با یک گیربکس استاندارد شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه انجام می شود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ رسما اعلام شد

اگر هنوز در سال ۲۰۲۱ نوع دیزلی را ترجیح می‌دهید، کیا می‌تواند Sportage  را با یک موتور ۲.۰ لیتری جدید تحویل دهد که  ۱۸۳ اسب بخار و ۴۱۷ نیوتن متر (۳۰۸ پوند فوت) تولید می کند. انتخاب دیزل به این معنی است  این موتور به طور انحصاری با یک اتوماتیک هشت سرعته بسیار پیشرفته کار می‌کند.

کیا می‌گوید که جزئیات مربوط به مجموعه کامل موتور را نزدیک به زمان عرضه Sportage منتشر خواهد کرد. ناگفته نماند که پیشرانه‌های الکتریکی ممکن است به خودرو‌های هیوندای توسان شباهت داشته باشند. اولین مورد با کراس اوور جدید یک حالت Terrain است که شامل حالت‌های قابل انتخاب Drive، Comfort، Eco، Sport و Smart است که تنظیمات خودرو را متناسب با نوع زمین، از جمله گل و لای، شن و برف تغییر می‌دهد.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ رسما اعلام شد

کیا همچنین تعلیق کنترل الکترونیکی جدیدی اضافه کرده است که با هماهنگی سیستم کنترل الکترونیکی AWD برای تحویل بهینه انرژی کار می‌کند. اولین مورد دیگر برای اسپورتیج،‌ سطح  X-Line برای نشان دادن سایر مدل‌های طیف ارائه شده در این مشخصات، از جمله سورنتوی بزرگ‌تر است. در اصل یک بسته تصویری آ فرود است تا ظاهری کمی ناهموارتر به کراس اوور بدهد.
 
متناوباً، مشتریان می‌توانند برای طراحی اسپرت به دنبال مدل GT-Line باشند. خریداران باید از انواع چرخ‌های آلیاژی کوچک به اندازه ۱۷ اینچ و بزرگ به اندازه ۱۹ اینچ، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنند. کابین یک جفت صفحه نمایش ۱۲ اینچی را در خود جای داده است که شامل یک پشت آمپری کاملا دیجیتالی و صفحه نمایش لمسی سرگرمی است.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ رسما اعلام شد

اسپرتیج۲۰۲۲ همچنین از یک گیربکس اتوماتیک بهره‌مند است و می‌توان آن را با سیستم صوتی Harman Kardon تهیه کرد. اسپرتیججدید در اواخر امسال و زمانی که کیا از نسخه کوتاهتر نیز رونمایی خواهد کرد، در سطح جهانی به فروش می‌رسد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها