کد خبر : 64871

ولوو Recharge | کانسپت سوئدی پیش به سوی آینده برقی

ولوو Recharge | کانسپت سوئدی پیش به سوی آینده برقی

کانسپت شاسی بلند الکتریکی ولوو نشان می‌دهد که قرار است به زودی خودرو الکتریکی این کارخانه خودروسازی روانه بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولوو به تازگی از خودرو مفهومی خود پرده برداشته و در این کانسپت تغییراتی را به نمایش گذاشته است که شامل سیستم عامل‌های اختصاصی الکتریکی و فضای داخلی بیشتر است. این کانسپت زبان طراحی جدید ولوو را نشان می دهد که شامل ویژگی‌هایی مانند سنسور برجسته لیدار (لیدار، یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌ شده، فاصله را اندازه می‌گیرد)  بر فناوری است. 

طراحی کانپست Recharge احتمالاً شبیه به مدل جانشین XC۹۰ برقی است که قرار است سال آینده وارد شود. ولوو از کانسپت Recharge رونمایی کرده است که پیش نمایش آینده مدل طراحی این خودروساز سوئدی را نشان می دهد. این خودرو نشان می‌دهد که این شرکت چگونه فناوری پیشرفته را به طور فزاینده‌ای در اتومبیل‌های خود ادغام می‌کند.

این کانسپت با استفاده از پیشرانه الکتریکی به شکل یک SUV دو ردیفه درآمده و این نشان می‌دهد که چگونه ولوو فکر می‌کند سیستم عامل‌های وسایل نقلیه الکتریکی، انقلابی در طراحی حمل و نقل ایجاد می‌کنند.

کانسپت مفهومی ولوو بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش درآمد

خودروهای الکتریکی موجود ولوو، مانند XC۴۰ Recharge، هنوز هم بر اساس معماری طراحی شده برای موتور‌های احتراق داخلی ساخته شده اند، به این معنی که خودروهای این کارخانه خودروسازی تا حد زیادی از بنزین مصرف می‌کنند. در عوض نسل بعدی ولوو EV بر اساس یک پلتفرم اختصاصی EV ساخته خواهد شد.

در این کانسپت مانند اکثر ماشین‌های الکتریکی اختصاصی، بسته باتری نیز در زیر ماشین قرار گرفته است. ولوو تمایل داشت که یک بسته باتری بزرگ برای افزایش برد داشته باشد به این معنا که قصد داشت فاصله دو محور را گسترش دهد، این به نوبه خود به معنای فضای داخلی بیشتر و برآمدگی جلو و عقب کوتاهتر است که چرخ‌ها به لبه‌های خودرو رانده می‌شوند.

کانسپت Recharge اکنون با یک زبان طراحی جدید شروع به کار می کند؛ اگرچه این کانسپت به عنوان خودرویی از ولوو قابل شناسایی است، اما سبک آن در مقایسه با پیشنهادات فعلی شرکت ساده‌تر شده است. برخی از خودرو‌های الکتریکی سعی در تقلید از اتومبیل‌های ICE مانند فورد موستانگ ماچ-ای دارند، اما کانسپت Recharge چهره سنتی را انتخاب کرده است.

کانسپت مفهومی ولوو بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش درآمد

در این کانسپت همچنین یک نسخه به روز شده از چراغ‌های جلوی Thor’s Hammer وجود دارد که دارای گرافیکی است که در شب برای نمایش واحد‌های اصلی باز می‌شود. در عقب، چراغ‌های عقب بر اساس واگن‌های استیشن و شاسی بلند Volvo ساخته شده است، اما باله‌های کوچکی به دست می‌آورند که با سرعت زیاد گسترش می‌یابد تا به آیرودینامیک کمک کند.

فضای داخلی کانسپت باز و مطبوع است و شامل یک صفحه نمایش لمسی ۱۵.۰ اینچی است که اساس سیستم اطلاعات و سرگرمی نسل بعدی ولوو را تشکیل می‌دهد. سقف این کانسپت همچنین سنسور لیدار خودرو را به نمایش می‌گذارد که محصول مشارکت با شرکت فناوری Luminar است که بخشی از ویژگی‌های رانندگی مستقل کانسپت ولوو را به نمایش می گذارد.

ولوو همچنین از کنفرانس برای معرفی یک SUV برقی پرچمدار جدید که سال آینده وارد می‌شود استفاده کرد که احتمالاً جانشین XC۹۰ فعلی خواهد بود. اگرچه برنامه مشخصی برای تولید این کانسپت وجود ندارد، اما این شاسی بلند الکتریکی احتمالاً از طراحی مفهومی آینده نگرانه تأثیر خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها