کد خبر : 64664

شوک بزرگ بوگاتی | ساخت ابرخودروی موتور جلو

شوک بزرگ بوگاتی | ساخت ابرخودروی موتور جلو

بوگاتی خودرویی طراحی کرده است که آن را با لاستیک میشلن به نمایش گذاشته و چهار دیود نوری بسیار نازک در هر درب و گلگیر جلو، به کار برده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بوگاتی که اغلب به عنوان یک شرکت فرانسوی شناخته می شود، زمانی توسط یک صنعتگر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی در مولشایم فرانسه تاسیس شد. متأسفانه، جنگ جهانی دوم کارخانه تاریخی را ویران کرد و این کارخانه خودروساز لوکس در سال ۱۹۵۲ متوقف شد.

چندین شرکت در دهه 1960 و 1970 تلاش کردند تا بوگاتی را احیا کنند و سرانجام یکی از بزرگان تجاری رومانو آرتئولی توانست مارک تجاری را دوباره زنده کند. EB 110 تولید شده در مودنا، ایتالیا، اولین خودرویی بود که تولید شد و  زمینه را برای ساخت Veyron و Chiron امروز فراهم کرد.

در طول عمر خود، بوگاتی مدل های موتور جلو را بسیار بیشتر از هایپرکارهای موتور وسط ساخت؛ این را می توان از خودروهایی مانند Chiron برداشت کرد.کم و بیش  بوگاتی ویرون و استون مارتین V8 Vantage  را می توان ۲ خودرو شگفت انگیزی دانست که توسط این ۲ کارخانه خودروسازی ساخته شد.

اکنون بوگاتی خودرویی طراحی کرده است که آن را با لاستیک میشلن ( شرکت میشلن یک تولیدکننده بزرگ لاستیک است که در سال ۱۸۸۹ راه اندازی شد) با رنگ مشکی براق به نمایش گذاشته و چهار دیود نوری بسیار نازک در هر درب و گلگیر جلو ، به کار برده است.

این خودرو نشانه‌هایی از مدل‌ اخیر بوگاتی دارد که از جمله می توان به چراغ‌های مینیمال Centodieci و چرخ‌های نمونه رکوردشکن Chiron Super Sport ۳۰۰+ اشاره کرد. اما آیا می‌توان کواد توربو ۸.۰ لیتری را در زیر کاپوت جلو قرار داد؟ اکنون خودروی معرفی شده  با یک W۱۶ در معرض دید قرار داده است، بنابراین می توان انتظار این آپشن را داشت.

در مورد اینکه چه نوع موتوری در زیر کاپوت مخفی است، فقط می توان حدس زد. کواد توربو W16 از Chiron به دلایل زیادی از جمله بسته بندی و جعبه دنده دو کلاچه بعید به نظر می رسد و جعبه دنده سنگین که توسط ریکاردو تولید شده است، به تنهایی بیش از دو کوروت C8 هزینه دارد.

این احتمال وجود دارد که محرک احتمالی پیشرانه V8 با نیروی تغذیه شده در پورشه پانامرا و مدل های عجیب و غریب گروه فولکس واگن، از جمله لامبورگینی اوروس باشد. مشکل این موتور این است که بنتلی از آن در Continental GT استفاده می کند که مبتنی بر پلتفرم Panamera است.

با بازگشت به دنیای واقعی باید گفت که شرکت در حال حاضر بیشتر روی Chiron متمرکز شده است. اما با پیشرفت، ممکن است بوگاتی به سمت وسایل نقلیه الکتریکی برود زیرا پورشه و ریماک در حال مذاکره برای یک سرمایه گذاری مشترک هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها