کد خبر : 64382

نسل جدید مزدا MX-5 برقی شد

نسل جدید مزدا MX-5 برقی شد

مزدا تأیید می کند نسل بعدی مزدا میاتا MX-5 الکتریکی خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آینده صنعت خودرو بر پایه خودروهای الکتریکی است و مزدا اکنون قصد  دارد در سال‌های آینده روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند؛ این به معنای دور شدن از ساخت خودروهای احتراق داخلی است.

این برند ژاپنی به اندازه دیگر خودروسازی ها در عرصه الکتریکی تهاجمی نبوده است، اما استراتژی الکتریکی مزدا که اخیراً رونمایی شده است نشان می‌دهد که به زودی تغییر خواهد کرد. یک سوال برای علاقه‌مندان این است که چگونه این استراتژی بر خودرو  MX-۵ Miata تأثیر می‌گذارد.

هنوز به طور قطعی به این سوال پاسخ داده نشده است، در اعلامیه الکتریکی مزدا طرحی برای برق رسانی جهانی تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است، اما این به معنای خودکار شدن وسایل نقلیه کاملا الکتریکی نیست. مزدا قصد دارد نمونه کار‌های الکتریکی ۲۵ درصد باشد، و ۷۵ درصد باقیمانده هیبریدی هستند که از ترکیبی از قدرت احتراق داخلی و الکتریکی استفاده می‌کنند. به همین ترتیب، اگر MX-۵ در سال ۲۰۳۰ تولید شود، طبق گفته خود مزدا، این خودرو یا ترکیبی خواهد بود یا EV.

نسل بعدی مزدا میاتا الکتریکی شد

بر اساس این گزارش، از مدیران مزدا در این باره سوال صریح خواسته شد، اما پاسخ قابل پیش بینی بسیار قاطعانه بود. تأییدی وجود داشت که میاتا برقی مدلی از مزدا است که ماهیت الکتریسیته در آن باقی می ماند. امروزه خودروهای برقی در خیابان‌ها زیاد وجود دارند، اما سبک بودن سبک Miata باعث  شهرت آن شده است. باتری‌ها وزن زیادی به خودرو اضافه می‌کنند، بنابراین آینده چه ترکیبی باشد چه کاملاً الکتریکی، یک میاتا سنگین تر، اما کاملاً اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

نسل بعدی مزدا میاتا الکتریکی شد

می توان این را گفت که یک میاتا در آینده یک خودروی کاملا  اختصاصی باشد. به جرات می توان گفت که ۷۵ درصد از تولیدات ۲۰۳۰ مزدا قدرت هیبریدی را ارائه می‌دهد و اگرچه یک پیشرانه ترکیبی وزن اضافه می‌کند، تقریباً به اندازه کاملاً برقی بودن نخواهد بود. همچنین مزدا با برخی امکانات جدید کاملاً یک رودستر برقی جدید ایجاد می‌کند تا MX-۵ را در آینده تولید کند. 

نسل بعدی مزدا میاتا الکتریکی شد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها