کد خبر : 63802

آخرین بوگاتی شیرون تولید شد | قدرت 1600 اسب بخار

آخرین بوگاتی شیرون تولید شد | قدرت 1600 اسب بخار

بوگاتی جدیدترین مدل خود، شیرون سوپر اسپرت را رونمایی کرد. سوپرکار چهار میلیون دلاری پنجمین مدلی است که براساس شیرون ساخته می‌شود و گزارش شده آخرین خودرو از این مجموعه است.

به گزارش خودروتک ، شیرون سوپر اسپرت موتور شانزده سیلندری دارد که ۱۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. کارخانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین را اعلام نکرده اما می‌گوید سرعت خودرو تنها در ۵.۸ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت هم به صورت الکترونیکی به ۴۳۹ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

در نگاه اول ظاهر ماشین فرقی با مدل‌های دیگر شیرون ندارد اما برای کاهش مقاومت در برابر هوا و ایستایی در سرعت‌های بالا، طول ماشین ۲۵ سانتی‌متر بیشتر شده است و بخش‌هایی از بدنه از نو طراحی شده است.

بوگاتی دو سال پیش مدلی به نام سوپر اسپرت +300 از شیرون ساخته بود که با آن رکورد سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد. این کارخانه می‌گوید که دیگر به دنبال بهتر کردن رکورد سرعت نیست و شیرون سوپر اسپرت بیشتر از اینکه برای مسابقه باشد ماشینی است که می‌توان با آن راحت به مسافرت رفت.

بوگاتی شیرون را در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد. این کارخانه درباره آینده این مدل حرفی نزده اما گزارش شده که سوپر اسپرت آخرین مدل شیرون است. استفان وینکلمن، مدیر شرکت تایید کرده که بوگاتی در مسیر ساخت یک مدل الکتریکی است.

بوگاتی بخشی از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است و مدتی است زمزمه فروش این کارخانه شنیده می‌شود. ریماک، خودروسازی الکتریکی در کرواسی یکی از نام‌هایی است که به عنوان مالک آینده بوگاتی مطرح شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها