کد خبر : 63343

ریماک نورا | ابرخودروی برقی با قدرت 1914 اسب بخار

ریماک نورا | ابرخودروی برقی با قدرت 1914 اسب بخار

حدود سه سال پیش و در خلال نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۸، شرکت کروات ریماک از ابرخودرویی مفهومی و الکتریکی تحت عنوان Concept Two رونمایی کرد. حال این شرکت، نسخه نهایی و تولیدی این محصول را با نام نورا (Nevera) معرفی کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، خودرویی که به یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و از چهار موتور الکتریکی که نیرو را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کنند، بهره می‌برد. این موتورها می‌توانند در کنار هم، نیرویی معادل ۱.۴ مگاوات را تولید کنند که به گفته ریماک معادل ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت است.

ریمکاک نورا می‌تواند ظرف ۱.۸۵ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین این خودروی الکتریکی قادر است با حداکثر سرعت ۲۵۸ مایل بر ساعت (۴۱۵ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

ریماک اعلام کرد که در طی سه سال اخیر، مهندسان این شرکت مشعول کار روی سیستم خنک‌سازی مایعی بودند که برای باتری این خودرو طراحی شده است. این یعنی، رانندگان ریماک نورا می‌توانند از حداکثر توان و نیروی باتری این خودرو استفاده کنند و مشکلی نیز مشاهده نشود.

این شرکت برای تسهیل در کنترل این میزان نیروی تولیدی موتورها، سیستم جدید چهارچرخ متحرکی را طراحی کرده که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود. همچنین، نرم‌افزار این خودرو می‌تواند تا ۱۰۰ پردازش در ثانیه را انجام دهد.

در خصوص سیستم ترمزگیری ریماک نورا نیز باید گفت که این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که قادر است به صورت دینامیکی، نیروی ترمز را در چرخ‌ها مدیریت و کنترل کند تا خللی در تعادل خودرو به وجود نیاید.

ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا

در این خودرو همچنین از قابلیتی به نام AI Driving Coach تعبیه شده که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این قابلیت از ۱۲ سنسور مافوق صوت و شش سنسور راداری به همراه ۱۳ دوربین برای فراهم کردن دید بهتر راننده در حین حرکت بهره می‌برد.

 

ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا

در فضای داخل کابین ریماک نورا از سه نمایشگر استفاده شده است. یک نمایشگر در مقابل راننده، یک نمایشگری افقی لمسی در کنسول وسط و یک نمایشگر برای سرنشین. همچنین یک اپلیکیشن ویژه نیز برای این خودرو طراحی شده که قادر است اطلاعاتی مفید و جالبی را به کاربر ارائه دهد و وضعیت رانندگی وی را تحلیل کند.

ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا

البته چنین ابرخودرویی با این مشخصات و قابلیت‌هایی پیشرفته، قطعا ارزان نخواهد بود. به گفته شرکت سازنده، تنها ۱۵۰ دستگاه از نورا تولید خواهد شد و با قیمت ۲.۴ میلیون دلار به فروش خواهد رفت.

ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا
ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا
ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا
ابرخودروی الکتریکی ریماک نورا

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها