کد خبر : 63289

آغاز فروش ب او i4 و ب ام و iX

آغاز فروش ب او i4 و ب ام و iX

هر دو خودروهای برقی بی ام و 2022 i4 و iX در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ وارد ایالات متحده می‌شوند. i۴ یک هاچ بک چهار در است که از ۵۶۳۹۵ دلار شروع می‌شود و در نسخه‌های ۳۳۵ اسب بخاری eDrive۴۰ و ۵۳۶ اسب بخار M۵۰ عرضه می‌شود.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ب ام و iX  کراس اووری است که با قیمت ۸۴۱۹۵ دلار شروع می‌شود و در نسخه ۵۱۶ اسب بخار xDrive۵۰ عرضه می‌شود و در نهایت به عنوان یک مدل قدرتمندتر از ۶۰۰ اسب بخار M۶۰ در دسترس خواهد بود. هر دو جدیدترین خودروی الکتریکی BMW از ابتدای سال آینده وارد آمریکا می‌شوند و ما اکنون جزئیات بیشتری در مورد قیمت، پیشرانه و ویژگی‌های آن‌ها داریم.

i۴ از نظر اندازه و شکل مشابه سری ۴ گرن کوپه است، در حالی که iX یک SUV سایز متوسط ​​است. گفته شد BMW i۴ با پیکربندی چرخ دنده عقب به نام eDrive۴۰ با استاندارد ۵۶۳۹۵ دلار شروع می‌شود که این تقریباً برای قیمت این شش سیلندر M۳۴۰i تقریباً مناسب است.

این پیشرانه دارای یک موتور الکتریکی ۳۳۵ اسب بخار در عقب و یک بسته باتری ۸۱.۵ کیلووات ساعتی است که حدود 482 کیلومتر  رانندگی EPA را تخمین می‌زند. ادعا می‌شود که در ۵.۷ ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. i۴ به طور استاندارد دارای چرخ‌های ۱۸ اینچی است و از چرخ‌های ۱۹ اینچی اختیاری برخوردار است.

یک نسخه با نشان M از i۴ با قدرت بیشتر به نام M۵۰ وجود دارد که قیمت آن از ۶۶۸۹۵ دلار شروع می‌شود. این موتور الکتریکی جلو را برای محرک چهار چرخ اضافه می‌کند و مجموعاً ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۶ پوند فوت گشتاور دارد. این امر باید سرعت آن را نسبت به اتومبیل RWD به مراتب سریعتر کند و BMW ادعا می‌کند که در ۳.۹ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بسته باتری آن همان مدل ۴۰ است و BMW تخمین می‌زند برد کمتری را ارائه دهد. این شامل میراگر‌های تطبیقی ​​، فرمان با نسبت متغیر و چرخ‌های ۱۹ اینچی به صورت استاندارد است.

در ابتدا، فقط یک نسخه از BMW iX وجود دارد که در ایالات متحده ارائه می‌شود که این xDrive۵۰ نامیده می‌شود و به صورت استاندارد با پیشرانه تمام چرخ و قدرت کلی ۵۱۶ اسب بخار از دو موتور الکتریکی، یک جلو و یکی در عقب بسته باتری آن به طور قابل توجهی بزرگتر از پایه i۴ است، اما برآورد برد آن 482 کیلومتر است. بی ام و ادعا می‌کند در ۴.۶ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر  در ساعت می‌رسد.

قیمت شروع iX حدود ۸۴۱۹۵ دلار آن را بین نسخه‌های شش سیلندر و V-۸ سه گانه SUV گازی X۷ سه ردیف قرار می‌دهد. اندازه iX بیشتر شبیه X۵ کوچکتر است، فقط دو ردیف صندلی دارد که ظرفیت نشستن پنج سرنشین را فراهم می‌کند.

BMW می‌گوید که یک iX M۶۰ اسپرت و قدرتمندتر در راه است، اما هنوز جزئیاتی را برای آن مدل ارائه نمی‌دهد. تنها چیزی که می‌دانیم این است که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و به نظر می‌رسد کمی متفاوت به نظر برسد و از ویژگی‌های به روزرسانی شده شاسی نیز برخوردار باشد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها