کد خبر : 63057

اولین شاسی بلند آستون مارتین DBX راهی بازار شد | قیمت و مشخصات فنی

اولین شاسی بلند آستون مارتین DBX راهی بازار شد | قیمت و مشخصات فنی

آستون مارتین DBX مجهز به پیشرانه‌ هشت سیلندر و توئین توربو به حجم ۴ لیتر است که قدرت خروجی آن به ۵۴۲ اسب بخار می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استون مارتین DBX ۲۰۲۱ اولین خودرو شاسی بلند از سازنده خودروهای افسانه‌ای اتومبیل‌های ورزشی انگلیس است. اکنون این خودروسازی قصد دارد با شاسی بلندهای محبوب مانند لامبورگینی اوروس رقابت کند. در حالی که DBX از سبک ظاهری برونگرا لامبو برخوردار نیست، اما زیبایی تجاری خاص خود را ارائه می‌دهد به علاوه، ۲۰۲۱ DBX را می‌توان در آفرود استفاده کرد و با آن بار‌های سنگین را یدک کشید.

استون مارتین DBX، اولین شاسی‌بلند تاریخ این کمپانی است که در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. تشخیص DBX به عنوان یک عضو خانواده آستون مارتین سخت نیست و فرم آشنای چراغ‌ها و جلوپنجره آستون مارتین نیازی به توضیح ندارند.

استون مارتین تعداد قابل توجهی گزینه شخصی سازی برای DBX، به ویژه از طریق سرویس شخصی سازی Q خود، ارائه می‌دهد. DBX توسط یک موتور V-۸ توربو ۴.۰ لیتری V-۸ تامین می‌شود که توسط مرسدس-AMG تأمین می‌شود. این موتور ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور را تولید می‌کند و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که توسط مرسدس عرضه می‌شود نیز جفت می‌شود.

یی

در حالی که DBX اساساً محرک چرخ عقب است، یک مورد انتقال مرکزی هنگام تشخیص لغزش در عقب، گشتاور را به محور جلو می‌فرستد و همچنین دیفرانسیل عقب با لغزش محدود نیز وجود دارد. میراگر‌های تطبیقی ​​و فنر‌های هوا نیز استاندارد هستند. نسخه‌ای که در بهترین جاده‌های انگلیس دیده شده است، با صدای موتور فوق العاده و عملکرد بدون سر و صدا گیربکس را به نمایش گذاشت.

یی

DBX می‌تواند تا 2694 کیلوگرم بکسل کند و در واقع می‌تواند در آفرود با ارتفاع قابل تنظیم سوار شدن و ویژگی‌های کنترل پایین آمدن، حرکت کند. DBX بسیاری از لوازم جانبی خود را با بقیه خانواده استون مارتین مشترک است. سرشار از چرم لوکس و آلکانترا است. بعلاوه تزئینات سفارشی و اختصاصی از جنس چوب و فلز نیز مهیاست.

 DBX به صورت استاندارد با یک پشت آمپری کاملاً دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نورپردازی قابل تنظیم در محیط، کنترل سه منطقه‌ای آب و هوا و صندلی‌های جلو و عقب گرم شده ارائه می‌شود. از گزینه‌های برتر آن می‌توان به صندلی‌های جلوی تهویه دار، فرمان گرم شونده و حتی انواع مختلفی از مواد کابین مجلل اشاره کرد.

یی

فضای صندلی‌های عقب بسیار زیاد است و فضای زیادی برای سرنشینان بزرگسال وجود دارد. فضای بار خوبی نیز وجود دارد، علاوه بر این تجهیزات ایمنی هوشمند برای ایمن‌تر شدن رانندگی با این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. سقف پانورامیک نیز نور فراوانی را وارد کابین این خودرو می‌کند. فضای داخلی نیز کاملاً جادار احساس خواهد شد. قسمت بار در حالت عادی تا ۸۳۲ لیتر گنجایش داشته و می‌توان با خواباندن صندلی‌ها این حجم را به ۱۵۴۰ لیتر افزایش داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها