کد خبر : 62990

هیوندای زمان عرضه آیونیک 5 را اعلام کرد

هیوندای زمان عرضه آیونیک 5 را اعلام کرد

آیونیک ۵ سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آید و قصد دارد با نمونه های الکتریکی فورد (Mustang Mach-E) و فولکس واگن (ID.۴) رقابت کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است آیونیک 5 با سایر مدل‌های آیونیک در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ به فروش برسد.  آیونیک خودرو جدید شرکت هیوندای و از نوع الکتریکی است. فرق این پلت فرم برقی با دیگر خودروهای آیونیک این است که فضای بیشتری برای کابین در آن در نظر گرفته شده است. 

آیونیک ۵ در بازار ایالات متحده با دو پیکربندی تک موتوره و دو موتوره تولید می‌شود و به ترتیب ۲۲۵ و ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.  "Ioniq"  یک مارک فرعی خاص برای وسایل نقلیه الکتریکی است و هیوندای می‌گوید دسته زیادی از آن‌ها در آینده وجود دارد که همگی مبتنی بر پلت فرم مدولار جدید الکتریکی-جهانی (E-GMP) هستند. آیونیک ۵ اولین بار است که به بازار عرضه می‌شود، یک SUV جمع و جور است که قصد دارد با نمونه های الکتریکی فورد (Mustang Mach-E) و فولکس واگن (ID.۴) رقابت کند.

از آنجا که این دستگاه فقط برای برق طراحی شده است، ۵ فضای داخلی جادار را در یک بسته بیرونی نسبتاً کوچک قرار می‌دهد. مانند بسیاری از پیشنهادات جدید الکتریکی، Ioniq ۵ در پیکربندی تک موتوره یا دو موتوره در دسترس خواهد بود. تک موتور محرک عقب ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که هیوندای می‌گوید این موتور ۵/۷ را در ۷.۴ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر  در ساعت می‌رساند.

کراس اور برقی هیوندای آیونیک 5 برای سال 2022 آماده شد

نسخه دو موتوره تمام چرخ محرک ۳۲۰ اسب و ۴۴۶ پوند فوت گشتاور می‌دهد. سریعتر هم هست طبق گفته هیوندای، باید بتواند در ۵.۲ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر  در ساعت برسد، اما تا کجا می‌تواند پیش رود و با چه سرعتی می‌تواند شارژ شود؟

 Ioniq ۵ دارای سیستم عامل ۸۰۰ ولت است، همان چیزی که از خودروهای لوکس الکتریکی شارژ سریع مانند e-tron GT و پورشه تایکان دیده ایم. در یک شارژر سازگار، Ioniq ۵ در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌تواند از ۵ به ۸۰ درصد برسد. البته می‌توانید با شارژر کندتری شارژ کنید فقط بیشتر طول خواهد کشید تعداد نهایی برای دامنه منتشر نشده است.

کراس اور برقی هیوندای آیونیک 5 برای سال 2022 آماده شد

این خودرو یک کابین بزرگ دارد. مواد موجود در فضای داخلی از پارچه‌های مختلف بازیافتی ساخته شده است، اما در مقایسه با نمونه‌های برخی از SUV‌های گازی اخیر هیوندای، کمی ملایم به نظر می‌رسند.

کراس اور برقی هیوندای آیونیک 5 برای سال 2022 آماده شد

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها