کد خبر : 62927

ورود رسمی آلفارومئو جولیا به ناوگان پلیس ایتالیا

ورود رسمی آلفارومئو جولیا به ناوگان پلیس ایتالیا

قرار است در ایتالیا هزار و ۷۷۰ دستگاه خودروی آلفارومئو ضدگلوله برای گشت پلیس به خدمت گمارده شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در ایتالیا بخش نظامی موسوم به کارابینیری (Carabinieri) مسوول تامین امنیت و گشت‌زنی در کشور است. بین کارابینیری و برند آلفارومئو، دوستی و رابطه دیرینه و تاریخی شکل گرفته است. در آخرین اقدام آنها، خودروی آلفارومئوی جیولیا (Giulia) مجهز به تجهیزات مورد نیاز گشت‌زنی در نظر گرفته شده که در نهایت ناوگانی با هزار و ۷۷۰ دستگاه از این خودرو شکل خواهد گرفت که در امر تامین امنیت گشت‌زنی خواهند داشت.

قوای محرکه این خودرو موتور 2 لیتری با 197 اسب بخار (147 کیلووات) است که سامانه انتقال قدرت آن 8سرعته است. صفر تا 100 آن 6/ 6 ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن 143 مایل در ساعت (230 کیلومتر در ساعت) است.

جیولیا سطح B4 زرهی برای پنجره‌ها و در خودرو دارد. به بیان دیگر قدرت حفاظت این خودرو در برابر گلوله‌هایی با کالیبر 44/ 0 مگنوم کفایت می‌کند. 

روی سقف این خودرو چراغ‌های آژیر پلیس نصب شده که هم آئرودینامیک است و هم بسیار خوش‌سبک و نقشه است. هم در پهلوها و هم روی آینه‌های بغل این خودرو، فلشر نصب شده است. شاید جالب‌ترین نکته این خودرو آن است که فضای بازداشت مجرمان در این خودرو بسیار کوچک است و فقط جا برای یک مجرم دارد. در عوض سه پلیس می‌توانند در این خودروها به گشت‌زنی بپردازند.

اولین خودروی آلفارومئو که به پلیس ایتالیا پیوست، 70 سال پیش و مدل آن 1900 M Matta بود. بعد هم سدان 1900 از راه رسید که مقدمه شکل‌گیری کارابینیری شد. دهه 1960 جیولیا به دامنه محصولات مورد استفاده پلیس اضافه شد و بعد نوبت به آلفتا (Alfetta)، آلفارومئوی 90، آلفارومئوی 75، آلفارومئوی 155، 156، 159 رسید. در سال 2016 هم برای شهرهای رم و میلان، دو خودروی جیولیای Quadrifoglios به کارابینیری تحویل شدند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها