کد خبر : 62002

فراری 812 کامپتیزیونه A | شاهکار جدید اسب سرکش

فراری 812 کامپتیزیونه A | شاهکار جدید اسب سرکش

چندی پیش تصاویر جاسوسی از خودرو جدید فراری منتشر شد و و حواشی بسیاری داشت. اکنون کمپانی ایتالیایی به صورت رسمی از فراری ۸۱۲ Competizione و فراری ۸۱۲ Competizione تارگا پرده برداشته است. نسخه‌ای که با پسوند تارگا معرفی شده نمونه‌ای با سقف بازشونده است. این نسخه محدود فراری ۸۱۲ سوپرفست است و شایعه می‌شود Versione Speciale نامیده شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، موتور V-۱۲ آن ۸۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۳۰ برابر بیشتر از ۸۱۲ استاندارد است و دور موتور آن به ۹۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

فراری آن را به طور کامل در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود در ۵ مه در ۸:۳۰ صبح ET نشان می‌دهد.

فراری اعلام کرده است که سوپراسپرت جدید نسخه محدود خود ۸۱۲ Competizione نام دارد و همچنین به عنوان مدل سقف باز Competizione A نیز در دسترس خواهد بود. در مقایسه با نمونه استاندارد ۸۱۲ سوپرفست و سیستم اگزوز ارتقا یافته، نیروی اضافی نیز دارد. 

فراری 812 Competizione جدید با 819 اسب بخار قدرت

فراری با این مدل، نسخه قدرتمندتر، دور بالاتر و حتی به نظر می‌رسد از موتور جلو استاندارد V-۱۲ grand tourer نیز بهره می برد. فراری زمان بندی سوپاپ V-۱۲ را اصلاح کرده، میل بادامک‌ها را از نوع کربن مانند الماس پوشانده است. در آزمایش سال ۲۰۱۸، ۸۱۲ V-۱۲، که با سرعت ۹۰۰۰ دور در دقیقه در ۲.۷ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به عقب ارسال می‌شود.

فراری 812 Competizione جدید با 819 اسب بخار قدرت

این خودرو‌های نسخه محدود هفتمین تکرار سیستم کنترل کشش و پایداری Side Slip Control (SSC) Ferrari را معرفی می‌کنند و مانند ۸۱۲ Superfast استاندارد، فرمان محور عقب را ادغام می‌کنند. استفاده از فیبر کربن در داخل و خارج باعث کاهش وزن کلی در مقایسه با ۸۱۲ می‌شود، و یک کیت aero منحصر به فرد، که شامل مولد‌های گرداب در تعویض آلومینیوم شیشه عقب است (Competizione A از یک بال عقب یکپارچه استفاده می‌کند)، باعث کاهش نیروی کار می‌شود.

فراری 812 Competizione جدید با 819 اسب بخار قدرت

در داخل، مشابه ۸۱۲ استاندارد  طراحی شده است، پانل‌های درب سبک‌تر هستند و فیبر کربن در همه جا دیده می‌شود. یکی از زیباترین و مهندسی‌ترین نکات طراحی در ۸۱۲ Competizione طراحی عقب خودروست، در قسمتی که معمولاً شیشه عقب را می‌بینیم یک صفحه بسته با طراحی خاص و در راستای بهبود آیرودینامیک دیده می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها