کد خبر : 61691

آئودی Q4 نسخه E-Tron مدل 2022 از راه رسید

آئودی Q4 نسخه E-Tron مدل 2022 از راه رسید

خودرو جدید آئودی با پیشرانه پایه یک موتور الکتریکی و قدرت ۲۰۱ اسب بخار به بازار می آید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آئودی آرزو‌های بزرگی در فضای لوکس وسایل نقلیه الکتریکی دارد و با شاسی بلندهای ۲۰۲۲ Q۴ e-tron و Q۴ e-tron Sportback میزان خودروهای الکتریکی EV-centre e-tron  را دو برابر می‌کند. در حالی که پیشرانه پایه یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و یک باتری ۷۷.۰ کیلووات ساعتی است، تنظیم قدرتمندتر ۲۹۵ اسب بخاری با موتور چهار چرخ اختیاری است.

گفته می‌شود بسته باتری برای هر بار شارژ حداکثر 402 کیلومتر برد رانندگی دارد. مدل‌ Q۴ e-tron با فروش شاسی بلندهای برقی جمع و جور دیگر مانند تسلا مدل Y و شارژ ولوو XC۴۰ شارژ می‌شوند. انتظار داریم این خودرو را تا پایان سال ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های آئودی ببینیم.

Q۴ e-tron و Q۴ e-tron Sportback مدل‌های کاملاً جدیدی برای سال ۲۰۲۲ هستند. آن‌ها به SUV‌های بزرگتر e-tron و سدان e-tron GT در سری وسایل نقلیه الکتریکی آئودی، می‌پیوندند. در حالی که قیمت گذاری رسمی اعلام نشده است، آئودی گفته است که مدل پایه Q۴ e-tron از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود. کسانی که ظاهر کوپه مانند را به خودرو شاسی بلند ترجیح می‌دهند می‌توانند مدل جذاب Sportback را انتخاب کنند که با تنظیم پیشرانه چهار چرخ متحرک دو موتوره ارائه می‌شود.

تتتت

تنظیمات پیشرانه پایه ۴۰ نامیده می‌شود و از یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار تشکیل شده است. این همان تنظیماتی است که در Volkswagen ID.۴ مکانیکی وجود دارد که در ۷.۶ ثانیه در مسیر تست به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با داشتن یک موتور الکتریکی که به هر محور نیرو می‌دهد، پیشرانه‌های تمام چرخ Q۴ e-tron ۵۰ و Q۴ e-tron Sportback ۵۰، می توانند ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید کنند که زمان صفر تا 100 کیلومتر،  ۶.۲ ثانیه است.

تتتت

سیستم تعلیق تطبیقی ​​باید حرکت را روان نگه دارد. گفته می‌شود بسته باتری Q۴ e-tron با ظرفیت ۷۷.۰ کیلووات ساعت تا 402 کیلومتر در هر بار شارژ فراهم می‌کند. Q۴ e-tron شارژدهی تا ۱۲۵ کیلووات را پشتیبانی می‌کند و طبق گفته آئودی، میزان شارژ آن می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد باشد.

تتتت

EPA هیچ برآوردی راجع به مصرف سوخت هیچ یک از مدل‌های Q۴ e-tron منتشر نکرده است، اما انتظار داریم آن‌ها با سایر SUV‌های برقی مانند Jaguar I-Pace و Tesla Model X رقابت کنند. Q۴ e-tron آخرین نسخه سیستم Audi’s MMI را خواهد داشت. یک صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی دیجیتال استاندارد با یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی ۱۰.۱ اینچی بزرگ جهت دسترسی راحت‌تر به منو‌ها و ویژگی‌های مختلف آن دارد.

تتتت

آئودی همچنین یک نمایشگر با ویژگی واقعیت افزوده ارائه می‌دهد که می‌تواند اطلاعاتی مانند دستورالعمل‌های ناوبری یا هشدار‌های کمک راننده را  ارائه دهد. ما انتظار داریم یک نقطه اتصال Wi-Fi و شارژ بی سیم برای تلفن‌های هوشمند سازگار نیز ارائه شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها