کد خبر : 6163

حسن ختام طوفانی فولکس واگن توارگ برای سال 2018

حسن ختام طوفانی فولکس واگن توارگ برای سال 2018

توآرگ در واپسین روزهای سال 2018، تیونر مورد اعتماد فولکس ‌واگن یعنی ABT آلمان آخرین پروژه خود را رو کرد؛ تیونینگ شاسی بلند بزرگ فولکس ‌واگن، یعنی توآرگ (Touareg). این همان توآرگی است که باید باشد. پرابهت، باوقار، جوان‌گرا و البته لوکس.

به گزارش خودروتک، مانند همیشه تیونر کار خود را با برنامه‌نویسی مجدد ECU‌ آغاز کرده اقدامی که در همان ابتدای کار توانسته قدرت پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو دیزل را به 325 اسب‌بخار برساند.

رابطه بین این خودرو و تیونر آن از همان 16 سال پیش که توآرگ رونمایی شد، به‌صورت منظم ادامه داشته است. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر ببینیم ABT فرصت جراحی نسل جدید را از دست نداده است؛ مانند همیشه تیونر کار خود را با برنامه‌نویسی مجدد ECU‌ آغاز کرده است. اقدامی که در همان ابتدای کار توانسته پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو دیزل این خودرو را از 282 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور به 325 اسب‌بخار نیرو و 650 نیوتن‌متر گشتاور برساند.

در گام بعدی ABT سراغ رینگ‌ها رفته است. جایی که می‌توان ادعا کرد متخصص آن است. به طرزی استادانه شاهد تعبیه شدن چرخ‌های 22 اینچی مسابقه‌ای زیر این خودرو هستیم. این‌ها همان رینگ‌های سری GR معروف هستند. در واقع این سایز و مدل توصیه تیونر است. چراکه مشتری می‌تواند مدل‌های DR، ER-C و FR-C را که با سایزهای 20 تا 22 اینچی طراحی شده‌اند را نیز انتخاب کند.

در حال حاضر شرکت قصد ندارد تا تغییرات «خاصی» در کابین توآرگ جدید اعمال کند. با این حال با باز کردن در‌های جلویی می‌توان از چراغ‌های جدید ورودی آن لذت برد. نمونه جدید به جای چراغ‌های سنتی هستند که لوگوی ABT‌ را روی زمین نمایش می‌دادند.

این تازه اولین پروژه ABT و فولکس‌واگن توآرگ جدید است. از آنجایی که شاسی‌بلند فوق قصد عرض‌اندام بیشتر در سال جدید میلادی را دارد باید منتظر تغییر و تحولات بیشتر از سوی تیونر روی آن باشیم.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها