کد خبر : 61597

بلوغ خودرو کیا اپتیما با نام و لباس جدید + عکس

بلوغ  خودرو کیا اپتیما با نام و لباس جدید + عکس

شرکت کیا را دو دهه پیش به‌عنوان تولیدکننده خودروهای ارزان و کم کیفیت می‌شناختند که محصولات معمولی تولید می‌کرد. اما کیا موتورز توانست مسیر موفقیت را با شتاب زیادی بپیماید و بعد از هیوندای غول دوم خودروسازی در کره جنوبی به‌حساب می‌آید.

به گزارش خودروتک، در این میان، کیا اپتیما ازجمله خودروهایی است که کیاموتورز، بدون شک به آن افتخار می‌کند. در مدت 20 سال کیا توانست مدل‌هایی را به بازار معرفی کند که بازی را در دنیای خودروهای اقتصادی و باکیفیت تغییر دهد و سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص بدهد.

به نظر می‌رسد کیا موتورز به‌خوبی یاد گرفته است که نوآوری و حفظ کیفیت و حتی افزایش کیفیت تنها راز موفقیت در دنیای پررقابت امروزی است. در مدل 2021 کیا نه‌تنها خودرو را کاملاً بازطراحی کرده است بلکه اسمش را هم K5 گذاشته که درواقع همان اپتیمای بازآفرینی شده است.

کیا موتورز مدعی است این سدان انقلابی در سدان های سایز متوسط به‌حساب می‌آید. ویژگی‌های شاخص کیا K5 در بخش عملکرد موتور، قدرت و گشتاور و بدنه جذاب با خط و خطوطی است که حالت اسپرت و تهاجمی خودرو را بیشتر را نمایش می‌دهد. کیا از فناوری‌هایی نظیر سیستم محرکه‌ توربو و سیستم تمام‌چرخ محرک و جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ دوکلاچه به‌عنوان تکمیل کننده روند بلوغ کیا اپتیما بهره می‌برد.

عملکرد کیا K5

کیا اپتیما مدل 2021 کیا K5

کیا برای مدل  K5 2021 موتور توربو شارژ قدرتمندی را استفاده کرده است که خروجی آن 290 اسب بخار و گشتاوری معادل 421 نیوتن متر دارد.

سیستم AWD باعث انتقال قدرت از طریق همه چرخ‌ها به زمین می‌شود و پایداری خودرو را در زمان ورود و خروج از پیچ‌ها افزایش می دهد. حالا این خودرو به حدی رسیده است  که از نظر فنی یکی از رقیب‌های سرسخت K5 ب ام و 330i است و این موضوع در وب‌سایت رسمی کیا موتورز هم ذکرشده است که کیا K5 بی ام و 330i را شکست داده است.

در رقابتی که توسط کیا انجام شد، شتاب صفر تا 100 کیلومتر کیا K5 عدد 5.7 ثانیه و ب ام و 5.98 ثانیه را ثبت کرد. در تمام موارد کیا چند صدم ثانیه از رقیب اروپایی خود برتری داشته است. حجم موتور در این خودرو 1.6 لیتر و 4 سیلندر است و قدرت موتور 180 اسب بخار اعلام‌شده است.

البته در نسخه K5 GT حجم موتور 2.5 لیتر و قدرت موتور 290 اسب بخار  اعلام‌شده است که بین مدل K5 LX و K5 GT اختلاف قیمت 7 هزار دلار است. درواقع قیمت پایه K5 معادل 23 هزار دلار و GT معادل 30 هزار دلار است. 

طراحی بیرونی کیا K5

کیا اپتیما مدل 2021 کیا K5

در بخش طراحی بیرون کیا K5 شباهت کمی به اپتیمای سابق دارد. در بخش جلوی خودرو جلوپنجره‌ عریض‌تر «تایگرنوز» که مشخصه این برند تجاری است به‌صورت عمیق‌تری با چراغ‌های جلو ادغام شده و ورودی هوای پایینی که فرم برجسته در سپر دارد باعث می‌شود جلو خودرو ظاهر بسیار بهتری داشته باشد.

کیا K5 یک نقص در سدان ها را رفع کرده است و آن شکاف بین سپر جلو و کاپوت است. لبه‌ جلویی کاپوت برای قرار گرفتن در جلوپنجره و تطابق با آن شکل ویژه‌ای گرفته است. چراغ‌های جدید LED روشنایی روز الگوی «ضربان قلب» دارد که در آینده‌ نزدیک در سایر مدل‌های کیا استفاده می‌شود و کج‌شدگی رو‌به‌جلوی چراغ‌ها ما را به‌یاد میتسوبیشی گالانت مدل سال ۱۹۹۹ می‌اندازد. باتوجه‌ به اینکه کیا K5 باید ظاهر طراحی زیبا و جذابی داشته باشد، استفاده از طرح‌های قدیمی نوستالژیک اصلاً کار بدی به نظر نمی رسد.

کیا اپتیما مدل 2021 کیا K5

کیا اپتیما مدل 2021 کیا K5

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها