کد خبر : 61549

نسخه ویژه فراری 812 جادوی جدید مارانلو + عکس

نسخه ویژه فراری 812 جادوی جدید مارانلو + عکس

در دنیای خودروهای سوپراسپرت نام فراری جایگاه ویژه و خاصی دارد. خودروسازی که همیشه طراحی و عملکرد محصولاتش زبان زد خاص و عام بوده است. فراری 812 تاکیدی بر همین جایگاه ویژه است.

به گزارش خودروتک، برای سال 2021 اما فراری محصولی جدید با قلبی 12 سیلندر را معرفی کرده است که بر روی محدود بودن تعداد این خودرو تأکید زیادی دارد. البته بهتر است بگوییم محصول ارتقا یافته. فراری 812 به خودی خود محصول جدیدی نیست بلکه در این نسخه ویژه 2021 روی ارتقا فنی و آیرودینامیکی آن کار شده است.

فراری اولین موضوعی که در رابطه با مدل 812 Special Edition مطرح کرده است موتور قدرتمند و خاص این نسخه است. ترکیب مواد تیتانیومی به‌کاررفته در این موتور شاید یک راز باشد که توسط مهندسان فراری در پیشرانه این مدل استفاده شده است.

فراری اعلام کرده است که مشخصات و تصاویر بیشتری را در تاریخ 15 اردیبهشت در صفحات مجازی این شرکت منتشر خواهد کرد. تا به اینجا فقط مشخص‌شده است که خودرو 6500 سی سی 12 سیلندر و ردلاین دور موتور آن 9500 دور در دقیقه است. عدد 812 نیز به قدرت موتور این خودرو تعلق دارد که 812 اسب بخار است. برای اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند تا دید فراری در جادوی جدید خود که ازنظر ایرودینامیک تغییرات دارد چه عملکردی را اعلام می‌کند.

فراری 812 مدل 2021

فراری عموماً برای ابرخودروهایش از موتور 12 سیلندر استفاده کرده است اما در رابطه با این موتور گویا همه چیز ویژه و خاص است. فراری معتقد است این موتور نتیجه 70 سال تجربه است که به خوبی عملکردش را در حوزه‌های مختلف مربوط به رقابت ابر خودروها به رخ خواهد کشید. 

در بخش طراحی اما مهندسان فراری با استفاده از مدرن‌ترین امکانات دست به خلق اثری هنری زده‌اند که مانند یک روح با کمترین اصطکاک با هوا شتاب می‌گیرد و در افق محو می‌شود. سپرهای جدید که می‌توانند هوا را به بهترین شکل ممکن بشکافند در بخش جلوی خودرو نصب‌شده است.

برای سوپراسپرت ها هوا دشمن سرسختی است. تمام بخش‌های خودرو مجدد طراحی‌شده است تا کمتریم مقاومت در برابر هوا وجود داشته باشد چرا که فراری معتقد است فرم و حالت یک خودرو هم باید عملکرد داشته باشد و در کنار زیبایی بصری باید نقش‌آفرینی کند. قدرت فوق‌العاده موتور و همچنین طراحی منحصربه‌فردش با کنترل دینامیک خودرو جفت شده است تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم داده و خودرو را به بالاترین عملکرد ممکن برسانند.

فراری 812 مدل 2021

رفتار مستقل هر چهارچرخ در زمان نزدیک شدن به پیچ‌ها پایداری عجیبی را در اختیار خودرو ایجاد می کند. استفاده از فیبر کربن در خودرو باعث شده است تا کاهش وزن ملموسی را در خودرو شاهد باشیم. کاهش وزن برای هر خودرویی خبری شگفت‌انگیز است. فناوری‌های بالا  که در رابطه با این خودرو باید گفت فوق مدرن باعث شده‌اند خودرو در کنار استحکام بالا وزن پایینی داشته باشد. 

تنها چند روز تا 15 اردیبهشت باقی‌مانده است و عاشقان محصولات خاص فراری در سراسر دنیا منتظرند تا ببینید فراری در مدل 812  جدید خود چه عملکردی را به رخ می‌کشد. البته تعداد بسیار محدودی از افراد هستند که می‌توانند یک نسخه از این فراری 2021 را از آن خود کنند. 

فراری 812 مدل 2021

فراری 812 مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها