کد خبر : 61505

فیات دوکاتو برقی | اولین ون گروه استلانتیس

فیات دوکاتو برقی | اولین ون گروه استلانتیس

گروه استلانتیس که در پی ادغام دو خودروساز برتر جهان یعنی فیات کرایسلر و گروه پژو سیتروئن ایجاد شده است، اولین ون بزرگ کاملاً برقی خود را به بازار عرضه کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت استلانتیس این ون را که مدل برقی "فیات دوکاتو" است به منظور افزایش وسایل نقلیه برقی و هیبریدی خود تولید کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که نسخه های الکتریکی تقریباً تمام مدل های اروپایی خود را تا سال 2025 عرضه خواهد کرد چرا که صنعت خودرو با فشار سازمان‌های نظارتی در اروپا و چین برای تبدیل خط تولید خودروهای سوخت فسیلی به وسایل نقلیه بدون آلایندگی،‌ مواجه هستند.

مدل برقی "فیات دوکاتو" که برد حرکت آن با یک بار شارژ حدود 370 کیلومتر (230 مایل) است، هم اکنون برای سفارش مشتریان در دسترس است و امسال ون های بزرگ مشابهی توسط استلانتیس تحت برندهای پژو، اوپل و سیتروئن نیز تولید خواهد شد.

مدل برقی "فیات دوکاتو" در آتسا، تنها کارخانه استلانتیس در ایتالیا تولید می شود که تقریباً با تمام ظرفیت کار می کند اما موتور الکتریکی آن در میرافیوری Mirafiori تورین نصب می شود.

استلانتیس که در ابتدای سال جاری میلادی از طریق ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن شکل گرفت، بزرگترین سازنده خودروهای تجاری سبک در اروپا محسوب می شود.

این شرکت در حال حاضر نسخه های کامل برقی ون های متوسط را ارائه می کند و گفته است که تحویل اولین ون های متوسط خود را که از سلول های سوختی هیدروژن تأمین می شوند، در پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها