کد خبر : 61254

نسخه نهایی مرسدس بنز EQS رونمایی شد

نسخه نهایی مرسدس بنز EQS رونمایی شد

مرسدس بنز با رونمایی از یک سدان لوکس جذاب در نظر دارد به جنگ تسلا و سایر غول های خودروسازی برود که خود را برای تصاحب سهم بزرگ تر از بازار خودروهای الکتریکی آماده می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا خودروی جدید بنز که EQS نام دارد نخستین تلاش عمده مرسدس بنز در بازار خودروهای الکتریکی محسوب می شود و طبق گفته منابع نزدیک به این خودروساز آلمانی، بیش از همه روی رقابت با تسلا متمرکز خواهد بود.

اولا کلنیوس- مدیرعامل مرسدس بنز- در رابطه با این محصول جدید گفت: خودرو جدید طوری طراحی شده است که حتی مشتریان وفادار ما را شوکه خواهد کرد. ما این خودرو را در کلاس s عرضه خواهیم کرد و به نیازهای جدید مشتریان پاسخ می دهیم.

بیش از نمای بیرونی، طراحی داخلی خودرو جلب توجه می کند: کابین داخل ای کیو اس بیش از آنکه شبیه به خودروهای دیگر باشد سرنشینان را یاد کابین خلبان می اندازد.

تقریبا تمام داشبورد خودرو از صفحه های لمسی و نمایشگرها پر شده است. اتصال سه صفحه نمایش بزرگ به هم تشکیل یک صفحه 56 اینچی قوسدار را داده است که در نتیجه ستفاده از این طراحی خاص، راننده صفحه سرنشین بغل را نخواهد دید تا حواسش موقع رانندگی پرت نشود.

 

 

 

هرچند هنوز از قیمت نهایی این محصول اطلاع دقیقی در دست نیست اما تخمین زده می شود قیمت آن چیزی بین 100 هزار تا 160 هزار دلار باشد.

در مقایه با قیمت پایه مدل sتسلا که از 80 هزار دلار شروع و به 150 هزار دلار هم بالغ می شود، خودروی بنز می تواند رقیب جدی این محصول در چنین کلاس قیمتی باشد. با این حال تسلا تا جای ممکن از طراحی داخلی مدرن اما ساده بهره برده در حالیکه بنز کاملا خلاف این کار عمل کرده است.

در بعد فنی، بنز ای کیو اس 516 اسب بخار توان دارد و گشتاور خودرو به 611 پوند بر فوت می رسد ( در مقام مقایسه، بیشتر خودروهای برقی گشتاوری حدود 400 تا 500 پوند بر فوت دارند).

خودرو همچنین از یک دستیار رانندگی برای کنترل سرعت و ترمز در مواقع اضطراری بهره می برد که راننده کنترل بیشتری روی آن نسبت به سیستم های مشابه شرکت تسلا یا جنرال موتورز دارد.

مرسدس بنز در نظر دارد تا سال 2039 تمامی خودروهای خود را به صورت برقی یا هیبریدی تولید کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها