کد خبر : 60151

ورود جدی کیا به دنیای خودروهای الکتریکی با مدل EV6 + عکس

ورود جدی کیا به دنیای خودروهای الکتریکی با مدل EV6 + عکس

کیا تصاویری از اولین مدل کاملا الکتریکی خود به نام EV6 منتشر کرد. این مدل بر اساس دیدگاهی تازه طراحی شده که کارخانه آن را «جمع اضداد» نامیده و قرار است مبنایی برای طراحی مدل‌های آینده کیا باشد.

به گزارش خودروتک، کریم حبیب، طراح بزرگ خودرو و مدیر طراحی کیا می‌گوید این دیدگاه تازه تنها برای طراحی ظاهر ماشین نیست و همه ابعاد شرکت از جمله نمایندگی‌ها را شامل می‌شود. این طرح بخشی از برنامه کیا برای حرکت کارخانه به سمت بازار لوکس و فروش محصولاتی گران‌تر و با سود بیشتر است.

به گفته کریم حبیب، جمع اضداد به معنی ترکیب مفاهیمی است که در حالت عادی در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند. هدف آن ایجاد تعادل و فراهم کردن فضایی لوکس برای مشتری است. مثلا در داشبورد مدل EV6، فن‌آوری مدرنی مثل نمایشگر‌ که طبیعتی سرد و بی‌روح دارند، در کنار موادی ارگانیک و گرم مانند پارچه‌ای از جنس پشم قرار داده شده است.

کیا در حال حاضر دو مدل الکتریکی در محصولاتش دارد که براساس مدل‌های بنزینی کارخانه ساخته شده‌اند. EV6 اولین مدلی است که از اساس برای قوای محرکه الکتریکی طراحی شده است. این ماشین از پلتفرمی استفاده می‌کند که هیوندای برای ماشین‌های الکتریکی ساخته و به زودی مدل آیونیک ۵ را روی این پلتفرم خواهد ساخت.

کیا انتشار جزییات فنی EV6 را به رونمایی رسمی ماشین موکول کرده که قرار است تا دو هفته دیگر برگزار شود. اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این ماشین با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش حدود ۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کیا پس از EV6 قرار است شش مدل الکتریکی دیگر بر روی این پلتفرم بسازد که به مرور تا سال ۲۰۲۷ به بازار خواهند آمد. این کارخانه پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۹ یک چهارم ماشین‌هایی که می‌فروشد الکتریکی یا هیبریدی باشد.

کیا EV6 مدل 2022

کیا EV6 مدل 2022

کیا EV6 مدل 2022

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها