کد خبر : 60150

رونمایی از چهره جدید پژو با 308 مدل 2022 + عکس

رونمایی از چهره جدید پژو با 308 مدل 2022 + عکس

پژو همراه با رونمایی نسل جدید مدل ۳۰۸ از چهره تازه مدل‌هایش رونمایی کرد. هچ‌بک جدید پژو برای رقابت با فولکس‌واگن گلف آماده شده و علاوه بر موتور بنزینی و دیزل یک مدل هیبرید-الکتریکی هم دارد.

به گزارش خودروتک، پژو ۳۰۸ یکی از مدل‌های موفق پژو است. نسل قبلی این خودرو هفت سال پیش بهترین خودرو اروپا شد و کارخانه پژو از نسل‌های مختلف آن بیش از هفت میلیون دستگاه فروخته است.

اما این موفقیت برای به چالش کشیدن فولکس ‌واگن گلف، پرفروش‌ترین هاچبک اروپا، کافی نبود. همچنین رقیبان دیگر از فورد، تویوتا و اشکودا در سال‌های گذشته جایگاه پژو ۳۰۸ را تا رده ششم پرفروش‌ترین ماشین در کلاس خود پایین برده است.

پژو در نسل جدید با روشی تازه به رقابت برگشته است. این کارخانه با ترکیب ظاهر متفاوت، امکانات لوکس و اضافه‌کردن موتور الکتریکی به قوای محرکه ماشین امیدوار است بتواند نظر مشتریان بیشتری را جلب کند.

نسل جدید پژو ۳۰۸ کشیده‌تر و کوتاه‌تر است و در نتیجه ماشین فرمی اسپرت‌تر و فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. مهم‌ترین تغییر ظاهر ماشین در جلوپنجره است که از شبکه‌ای ذوزنقه‌ای تشکیل شده و آرم جدید پژو در وسط آن قرار دارد. این جلوپنجره با چراغ‌های باریکی ترکیب شده که بر پیشرفته‌بودن ماشین تاکید می‌کند. پژو ۳۰۸ اولین مدل پژو است که با این ظاهر معرفی شده است. مدل‌های دیگر در سال‌های آینده به مرور شکلی مشابه خواهند داشت.

تاکید بر فن‌آوری پیشرفته در طراحی اتاق ماشین هم دیده می‌شود. نمایشگر روبروی راننده بالاتر از فرمان قرار دارد که حس یک خلبان را به راننده می‌دهد. این نمایشگر سه‌بعدی است و راننده می‌تواند به سلیقه خود اطلاعاتی را که می‌خواهد در آن نمایش دهد.

پژو 308 مدل 2022

نمایشگر لمسی دیگری هم با زاویه به سمت راننده در وسط داشبورد قرار دارد. دسته دنده حذف شده و راننده با حرکت یک اهرم کوچک دنده ماشین را عوض می‌کند.

پژو 308 مدل 2022

دو مدل هیبریدی از ۳۰۸ ساخته می‌شود. مدل قوی‌تر ۲۵۰ اسب بخار نیرو دارد و پژو می‌گوید می‌تواند با فقط نیروی باتری تا ۶۰ کیلومتر حرکت کند. نیروی قوی‌ترین مدل هیبریدی خودرو رقیب یعنی فولکس‌واگن گلف ۲۴۵ اسب بخار است و می‌تواند با نیروی باتری تا ۸۰ کیلومتر حرکت کند.

پژو ۳۰۸ جدید از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل معادل سی‌هزار دلار فروخته شود.

پژو 308 مدل 2022

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها