کد خبر : 60000

کیا استینگر مدل 2022 | سریع ترین خودروی حال حاضر کره ای ها

کیا استینگر مدل 2022 |  سریع ترین خودروی حال حاضر کره ای ها

استینگر یکی از محصولات تولیدی در خانواده کیا موتورز است که جایگاه ویژه ای را در اختیار دارد زیرا عنوان سریع ترین خودروی استاندارد کمپانی کره ای را در اختیار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، از زمان معرفی در سال 2017 تا به امروز؛ همین ویژگی های اسپرت، مهمترین دلیل شاخص بودن آن در کاتالوگ فروش کیا موتورز بوده است.

اخیرا تصاویر مدل 2022 استینگر در رسانه های خودرویی قرار گرفته است که همین ابتدا سراغ ویژگی های پیشرانه آن می رویم. نمونه پایه مدل 2022 از تپنده 4 سیلندر توربوشارژ 2.5 لیتری با 300 اسب بخار خروجی و گشاور 311 پوندفوت استفاده می کند. نمونه پایه مدل قبلی به موتور 2 لیتری مجهز بود که 45 اسب بخار خروجی کمتری داشت.

این خودرو طی 5.2 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد.

اما همانطور که اشاره شد؛ جی تی های استینگر 2022 از پیشرانه 6 سیلندر توربودوقلو با 368 اسب بخار دارد.

در بخش جعبه دنده از نمونه 8 سرعته اتوماتیک مجهز به شیفتر پشت فرمان استفاده شده است. این محصول در 2 آپشن محور عقب و تمام چرخ محرک عرضه می شود.

تریم GT با سیستم الکترونیکی بهبود دهنده صدای اگزوز ارائه می شود که هیجان رانندگی با یک توربو را چند برابر خواهد کرد.

اما در رابطه با نمای ظاهری باید به سیستم چراغ های ال ایی دیی جدید بویژه در نمای عقب اشاره کنیم. هدلایت های ال ایی دیی نیز بروزرسانی شده اند. رینگ های 18 یا 19 اینچی آلومینیومی نیز با طراحی جدید ارائه می شوند.

در کابین هم بروزرسانی هایی قابل اشاره است که از جمله می توان به نمایشگر لمسی 10.25 اینچی استاندارد، نمایشگر 4.2 اینچی تی اف تی میان نشانگرهای سنتی امپر، نمایشگر دیجیتال 7 اینچی اطلاعات امپر در حالت آپشن، سانروف، سیستم صوتی هارمن کاردون و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند سنسورهای برخورد، دستیار ترمز، نمایش نقاط کور دید راننده، شناسایی علائم ترافیکی جاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ... در دسترس قرار دارد.

کیا برای بازار آمریکا یک نسخه ویژه از استینگر را با نام Scorpion عرضه می کند که دارای جزئیات اسپرت بیشتر است. مواردی شامل رینگ های مشکی، پترن های کربنی داخل کابین، سیستم ترمز برمبو، بال عقب، آبشش های جانبی و ...

تفاوت جزئیات در تصاویر به تفاوت در تریم های آنها مربوط می شود.

 
پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری

پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری

پیشرانه 6 سیلندر توربودوقلو

پیشرانه 6 سیلندر توربودوقلو

 
 
اسکورپیون

اسکورپیون

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها