کد خبر : 59525

آئودی e-Tron جی تی مدل 2022 از راه رسید | شگفتی دنیای اسپرت های برقی

آئودی e-Tron جی تی مدل 2022 از راه رسید | شگفتی دنیای اسپرت های برقی

برای باتری این خودرو نیز از یک سیستم 800 ولتی استفاده شده که شامل 33 ماژول مجزا است که هر کدام 12 سلول دارند. بدین ترتیب باتری از 396 سلول با ظرفیت کل 93.4 کیلووات ساعت تشکیل شده است. از فناوری اختصاصی برای مدیریت ولتاژ و کنترل دمای باتری نیز استفاده شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- در نمایشگاه خودروی لس انجلس 2018 گروه آئودی با یک نمونه اولیه جذاب با نام ایی-ترون جی تی بازدیدکنندگان غرفه خود را شگفت زده کرد و اکنون با گذشت بیش از 2 سال محصولی با نام ایی-ترون جی تی کواترو مدل 2022 را معرفی کرده که براساس همان مدل مفهومی و البته نگاهی جدی به پورشه تایکان 4اس شکل گرفته است.

یکی از مقامات ارشد آئودی در مصاحبه اخیر خود گفته بود که این خودرو بطور خاص برای مشتریانی تولید می شود که خواستار یک سدان مدرن و ذاتا اسپرت هستند.

ایی-ترون جی تی در طراحی خود مجموعه ای از عناصر اسپرت را همراه خود دارد؛ از ورودی هوای بامپر(سپر) و چراغ های اصلی جلو گرفته و شیب سقف گرفته تا ستون اخر و چراغ های اصلی این قسمت که رویکردی فوق العاده در ترکیب ساختار سدان و کوپه را به نمایش می گذارد.

آئودی سطح بالایی از استانداردهای خود را در کابین این محصول جدید ارائه داده است. تریم چوب طبیعی، نمایشگر های دیجیتال بزرگ و صندلی های فوق راحت ارگونومیک و ایمن بخشی از این مجموعه را شکل داده است. نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی اطلاعات امپر، نمایشگر 10.1 اینچی و مجموعه ای از آخرین امکانات ایمنی اینجا حاضر هستند.

این الکتریکی اسپرت از دو موتور استفاده می کند که یکی روی محور جلو فعال است و برابر با 235 اسب بخار خروجی دارد. موتور دیگر با محور عقب ارتباط دارد و 429 اسب بخار را در اختیار مجموعه قرار می دهد. سیستم که ائودی طراحی کرده در حالت عادی مجموعا 469 اسب بخار خروجی و 464 پوندفوت گشتاور را در اختیار خودرو قرار می دهد اما با انتخاب وضعیت اوربوست توسط راننده میزان خروجی به 522 اسب بخار و گشتاور به 472 پوندفوت افزایش می یابد.

آئودی در آزمایش های سرعت خود به زمان 3.9 ثانیه برای شاخص صفر تا 96 کیلومتر برای این خودرو اشاره کرده است. بیشینه سرعت نیز برابر با 244 کیلومتر بر ثانیه محاسبه شده است.

بر خلاف بسیاری از الکتریکی های بازار و البته تایکان، اینجا از جعبه دنده 2 سرعته برای ایی-ترون جی تی استفاده شده که امکان واکنش های سریع تر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

با استفاده از فناوری شارژ سریع، ظرفیت باتری طی 22.5 دقیقه از 5 به 80 درصد می رسد که برای دستیابی به این رکورد یک شارژر 270 کیلوواتی لازم است. با شارژر استاندارد طی 9 ساعت باتری از 0 به 100 درصد ظرفیت خود می رسد.

برای باتری این خودرو نیز از یک سیستم 800 ولتی استفاده شده که شامل 33 ماژول مجزا است که هر کدام 12 سلول دارند. بدین ترتیب باتری 396 سلول با ظرفیت کل 93.4 کیلووات ساعت دارد. از فناوری اختصاصی برای مدیریت ولتاژ و کنترل دمای باتری نیز استفاده شده است.

برد حرکتی اعلام شده برای ایی-ترون جی تی 2022 برابر با 382 کیلومتر است.

این خودرو مجهز با توجه به محل قرار گیری 2 موتور الکتریکی از ساختار تمام چرخ محرک برخوردار است. قیمت پایه نیز برابر با 99900 دلار اعلام شده است.

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها