کد خبر : 59021

لکسوس IS500 مدل 2022 | ادای احترام ژاپنی به فلسفه V8

لکسوس IS500 مدل 2022 | ادای احترام ژاپنی به فلسفه V8

خودروساز مشهور ژاپنی با نسخه جدید V8 در کلاس سالن IS خود قصد دارد بازارها را تسخیر کند زیرا این خودرو به طور رسمی اولین اتومبیل دارای نشان F Sport Performance خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، گفته می شود محصول جدید لکسوس با نام کامل  IS 500 F Sport Performance ارائه شده و این سوپر خودروی زیبا دارای ۴۶۶ اسب بخار قدرت و مجهز به جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته Sport Direct Shift و موتوری با ظرفیت پنج لیتر است که به طرز  قابل توجهی نسبت به نوع  3.5 لیتری مشابه خود، قدرت بیشتری دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، وزن IS 500 F Sport Performance  فقط  ۶۲ کیلوگرم بیشتر از نمونه شش سیلندر آن است که ۱۷۶۵  کیلوگرم بود.

بنابراین افزایش قدرت ۱۴۹ اسب بخاری این نمونه جدید  باعث می شود تا این خودرو بتواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را فقط در چهار و نیم ثانیه طی کرده و البته مصرف سوخت این خودرو نیز نسبت به نمونه شش سیلندر و قدیمی تر لکسوس، کمی بیشتر خواهد بود که این موضوع موجب بروز برخی انتقادها علیه ان شده است.

شرکت لکسوس اما مشتاقانه تأکید کرد که قابلیت های این موتور بسیار زیاد بوده شخصیت و توانمندی آن به نوعی است که هر منتقدی را راضی خواهد کرد.

علاوه بر موارد فوق، IS 500 F Sport Performance را می توان در دو حالت از پیش تنظیم شده هدایت کرد: Sport S و Sport S پلاس ، که باعث افزایش پاسخ موتور می شود و فرمان و سیستم تعلیق را برای هندلینگ اسپرت تر مطابق با تنظیمات پیشرانه  تغییر می دهد. 

گفته می شود IS جدید نشانه تغییر تمرکز مهندسان لکسوس به  ارتقا وسایل نقلیه به یک استاندارد جدید از عملکرد و هندلینگ  است. هدف نهایی این شرکت اما ارائه نسل جدیدی از خودروهای لکسوس است که از تعادل ، کنترل کافی و مناسب  و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشد.

فضای داخلی این خودرو نیز دارای طراحی خاص و منحصر به فردی است که در تصاویر منتشر شده از آن، مشخص است که به خوبی می تواند رضایت خاطر کاربران را جلب کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها