کد خبر : 58932

مرسدس بنز C کلاس مدل 2022 رونمایی شد

مرسدس بنز C کلاس مدل 2022 رونمایی شد

نسل جدید سدان W ۲۰۶ C ۳۰۰ دارای فضای بیشتر، ظاهر تهاجمی‌تر و جدیدترین فناوری اطلاعات و سرگرمی MBUX است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس ۲۰۲۲ کلاس C دیروز رونمایی شد، این خودرو طراحی های مجددی در داخل و خارج داشته است و از یک پیشرانه چهار سیلندر توربو کارآمدتر بهره می‌برد.

طراحی خارجی تهاجمی‌تر است، در حالی که فضای داخلی بسیاری از دکمه‌های فیزیکی را از دست داده و جای آن یک صفحه لمسی ۱۱.۹ اینچی جاگذار شده، که آخرین نسخه نرم افزار MBUX را در خود جای داده است. انتظار می‌رود ۲۰۲۲ C۳۰۰ و  ۴Matic در نمایشگاه‌های ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمای شود. مرسدس هنوز جزئیات قیمت گذاری را به اشتراک نگذاشته است.

این خودرو اکنون تغییرات عمده‌ای پیدا کرده است که شامل طراحی بیرونی اسپورت، افزایش فضای داخلی و انبوهی از ویژگی‌های فن آوری به روز شده است که در ابتدا در کلاس S ۲۰۲۱ معرفی شد. قرار است سدان‌های کلاس C ۲۰۲۲ و C۳۰۰، ۴Matic در اوایل سال ۲۰۲۲ وارد نمایندگی‌های ایالات متحده شوند.

فاصله بین دو محور سدان جدید ۱.۰ اینچ بیشتر از مدل قبلی است، در حالی که بدنه ۲.۵ اینچ بلندتر و ۰.۴ اینچ پهن‌تر است و دارای ارتفاع ۰.۴ اینچ کوتاه‌تر از قبل است. ما فکر می‌کنیم که مدل جدید موضع ورزشی بیشتری داشته باشد. فضای بار بدون تغییر است، اما فضای عقب به ترتیب تقریباً ۰.۵ و ۰.۸ اینچ افزایش یافته است.

مرسدس ۲۰۲۲ کلاس C دیروز رونمایی شد

۲۰۲۲ C۳۰۰ و ۴Matic مجهز به یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار خطی است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این اعداد باعث می‌شود تا در بخش خود در برابر رقبایی از جمله آئودی A۴، BMW سری ۳ و جنسیس G۷۰ قابل رقابت باشد.

مرسدس ۲۰۲۲ کلاس C دیروز رونمایی شد

اتومبیل‌های جدید کلاس C از سیستم استارتر / ژنراتور الکتریکی ۴۸ ولت مرسدس EQ Boost بهره می‌برند که توانایی اضافه کردن ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ پوند فوت گشتاور را دارد. مرسدس ادعا می‌کند که این موتور ۱۰ تا ۱۵ درصد کارآمدتر از چهار سیلندر قبلی و بدون کمک هیبریدی است. ۹ سرعته اتوماتیک تنها گزینه انتقال قدرت است، انتظار می‌رود مدل‌های قدرتمندتر AMG به همراه انواع کوپه و کابریولت در آینده ارائه شود.

کلاس C ۲۰۲۲ به شدت از کلاس A کوچکتر است، نمای جلو واضح‌تر و زاویه دار‌تری به کلاس C می‌دهد. بزرگترین تغییرات در داخل دیده می‌شود، منعکس کننده زیبایی مینیمالیستیک‌تر طراحی شده در کلاس S ۲۰۲۱ است. صفحه نمایش لمسی ۱۱.۹ اینچی مرکز داشبورد را پوشیده و سه دریچه هوا را به بالای صفحه نمایش سوق داده است.

مرسدس ۲۰۲۲ کلاس C دیروز رونمایی شد

در همین حال، صفحه لمسی کنسول مرکزی و دکمه کنترلر موجود در کلاس C قبلی کاملاً ناپدید شده است. نتیجه این است که یک پشته مرکزی کمتر بهم ریخته و دکمه‌های فیزیکی کمی وجود دارد. این صفحه از آخرین نسخه نرم افزار MBUX استفاده می‌کند که به گفته مرسدس قدرت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

مرسدس ۲۰۲۲ کلاس C دیروز رونمایی شد

کنترل‌های لمسی باقی مانده شامل دکمه‌های حالت درایو، نمای دوربین، تنظیمات خودرو، چراغ‌های خطر و میزان صدا است. همچنین یک اسکنر اثر انگشت وجود دارد که برای ورود به سیستم در پروفایل‌های جداگانه درایور استفاده می‌شود. پشت فرمان چرمی یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار دارد.

تجهیزات استاندارد شامل چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های گرم شونده جلو، سانروف و عملکرد‌های بی سیم Apple CarPlay و Android Auto است. از گزینه‌های موجود می‌توان به نمایشگر جلو، سیستم‌های کمکی راننده اضافی، چرخ‌های ۱۹ اینچی، روکش چرم ناپا، فرمان گرم شونده، شارژ بی سیم تلفن و استایل و بدنه داخلی AMG اشاره کرد.

مرسدس هنوز قیمت گذاری خود را اعلام نکرده است، اما حدس می‌زنیم که چرخ متحرک ۲۰۲۲ C۳۰۰ از ۴۳۰۰۰ دلار شروع می‌شود در حالی که C۳۰۰، ۴Matic تمام چرخ متحرک ۴۵۰۰۰ دلار است. انتظار می‌رود هر دو در نمایشگاه‌های ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها