کد خبر : 58276

فورد S مکس هیبریدی رونمایی شد

فورد S مکس هیبریدی رونمایی شد

دو مدل جدید خودروی های الکتریکی هیبریدی فورد به نام های S-Max وGalaxy از جمله ارزان ترین خودروهای هیبریدی هفت صندلی موجود در کشور انگلستان هستند که با مصرف کم سوخت، راندمان رقابت بنزینی را ارائه می دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، خودروی های الکتریکی S-Max وGalaxy  جدید فورد از جمله خودروهای هیبریدی هستند که به زودی در انگلیس به فروش می رسند و از ارزان ترین خودروهای هیبریدی هفت صندلی موجود در این کشور به حساب می آیند. این خودروها با نوید مصرف ۴۳/۵ مایل بر گالون برابر ۱۸/۵ کیلومتر بر لیتر به ارائه راندمان رقابت بنزینی می پردازد.  

خودروی الکتریکی S-Max با قیمت ۳۶ هزار و ۵۳۵ پوند حداقل مزایا را نسبت به مدل بنزینی محاسبه می کند و گفته می شود همان فضا و انعطاف پذیری را دارد.  

خودروی الکتریکیGalaxy  با پیشرانه بنزینی-الکتریکی با قیمت ۳۸ هزار و ۶۹۵ پوند فقط در تیپ های درجه یک تیتانیوم عرضه می شود. 

خودروهای ۶ سرنشینه یا بیشتر که به خودروهای MPV شهرت دارند، تجهیزات دنده خود را با خودروهای اسپورت هیبریدی فورد کوگا (Kuga) با یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۲/۵ لیتری چرخه اتکینسون (ترمودینامیکی) با یک موتور الکتریکی جهت خروجی های ترکیبی 187 اسب بخار و 148 پوند - فوت (برابر با ۲۰۰ نیوتن- متر) که اخیراً به بازار عرضه شده، سهیم کرده اند.  

در این خودروها، هر دو واحد نیرو، ذخیره خود را از طریق تقسیم نیرو ، یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به محور جلو منتقل می کنند.به گزارش سیناپرس، برق تولید شده تحت کاهش سرعت در یک باتری مایع خنک کننده ۱/۱ کیلووات ساعت ذخیره می شود که در صورت لزوم تقویت کننده موتور را فراهم می کند یا می تواند برای پوشاندن مسافت های کوتاه با موتور خاموش استفاده شود. 

فورد برای ایجاد جای باتری دوم در زیر طبقه صندوق عقب خودروی S-Max، سیستم اگزوز را تغییر مسیر داد  بنابراین با ردیف دوم و سوم صندلی های تاشو، خودروی هیبریدی S-Max، ۲۲۰۰ لیتر فضای بار را ارائه می دهد. 

خودروی هیبریدی S-Max بسته به مشخصات فنی، قادر است  ۴۳/۵ - ۴۴/۱  مایل بر گالون برابر ۱۸/۵- ۱۸/۷ لیتر بر کیلومتر را در چرخه ترکیبی روش آزمایش وسایل نقلیه سبک هماهنگ در سراسر جهان (WLTP) ارائه دهد که تقریباً با گازوئیل ۲ لیتری Ecoblue مطابق است اما با تولید ۱۴۷ - ۱۴۸ گرم در کیلومتر دی اکسید کربن کمتری تولید می کند.

شرکت خودروسازی فورد پس از سرمایه گذاری۳۶/۷ میلیون پوندی برای تهیه تاسیسات جهت تولید خودروهای الکتریکی، خوروهای هیبریدی ۶ سرنشینه یا بیشتر در کارخانه فورد در والنسیای اسپانیا ساخته می شود. تحویل این خودروها به مشتری قرار است در  ماه آوریل آغاز شود. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها