کد خبر : 57930

بالاخره زمان عرضه مرسدس AMG One مشخص شد

بالاخره زمان عرضه مرسدس AMG One مشخص شد

شرکت مرسدس بنز اعلام کرد که خودروی AMG One قرار است در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سه سال و نیم از زمانی که شرکت مرسدس از خودروی مرسدس AMG هایپرکار One به عنوان یک کانسپت رونمایی کرد، می‌گذرد، اما ما همچنان از سپتامبر ۲۰۱۷ که این خودرو در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش درآمد منتظر عرضه رسمی این خودرو هستیم.

اخیرا یک کلیپ کوتاه از خودروی AMG One منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو به زودی و با GT73e اولین عرضه رسمی خود را تجربه می‌کند. موتور هیبریدی این خودرو می‌تواند یک مسیر مسابقه‌ای را به طور کامل پوشش بدهد.

علت تاخیر در تولید خودرو مرسدس-AMG چیست؟

شرکت AMG One از پیشرانه نصب شده در اتومبیل هیبریدی F1 مرسدس W06 که برنده لوئیس همیلتون با آن توانست قهرمانی مسابقات F1 سال ۲۰۱۵ را به دست بیاورد، استفاده می‌کند. این یک موتور ۱/۶ لیتری V6 توربوشارژ است و چهار موتور الکتریکی آن بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد . ما هنوز از قدرت نهایی موتور آن خبر نداریم، اما برخی می‌گویند که این پیشرانه هیبریدی برای بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار مناسب است.

در مرحله توسعه مرسدس با برخی از مسائل مواجه شد تا آنجا که موتور پیچیده هایپرکار می‌بایست از مقررات سختگیرانه WLTP پیروی کند. این شرکت راهی به جز تاخیر در تحویل خودرو نداشت که سرانجام در اواخر سال عرضه این خودرو آغاز می‌شود. تنها ۲۷۵ خودرو با قیمت ۲/۷ میلیون دلار ساخته می‌شود که همه آن‌ها مدتهاست که فروخته شده‌اند.

عرضه رسمی خودرو مرسدس-AMG One در سال ۲۰۲۱

موتور پیچیده AMG One باید هر ۵۰ هزار کیلومتر (۳۱۰۶۹ مایل) یک بار بازسازی شود. ما نمی‌توانیم هزینه‌های بازسازی کامل چنین موتور پیچیده و در عین حال شکننده‌ای را که ریشه در فرمول ۱ دارد، تخمین بزنیم. امیدواریم که همه این هایپرکارها به عنوان خودروهای مخصوص گاراژ شناخته نشوند.

عرضه رسمی خودرو مرسدس-AMG One در سال ۲۰۲۱

چه خودروهایی رقبای خودرو مرسدس-AMG هستند؟

در حالی که مرسدس و AMG مخاطبان را در جریان One قرار می‌دهند، مدتی است که در مورد Aston Martin Valkyrie مجهز به V12 Cosworth اخباری شنیده‌ایم. در همین حال هایپرکارهای الکتریکی از جمله لوتوس Evija ، Pininfarina Battista و Rimac C_Two در شرف ورود به بازار هستند. تویوتا انتظار دارد نسخه جاده‌ای-مسابقه هیبریدی LeMans خود را به بازار عرضه کند و همچنین Aspark Owl کاملا برقی ژاپن نیز آماده عرضه به بازار است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها