کد خبر : 57817

نسخه جدید ب ام و M440 رونمایی شد

نسخه جدید ب ام و M440 رونمایی شد

ب ام و M440i اکس درایو یکی از محصولات کاتالوگ 2021 ب ام و است که با قیمت پایه 64450 دلار در کانادا عرضه شده است. این خودروی اسپرت از زبان طراحی جدید کمپانی آلمانی در قسمت دماغه استفاده می کند و جزئیات جذابی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، ام440آی از منظر ابعاد برابر با 4773 میلیمتر در طول، 1852 میلیمتر در عرض و 1393 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2851 میلیمتر و وزن خالص خودرو نیز برابر با 1804 کیلوگرم است. در قسمت دماغه علاوه بر گریل(جلوپنجره) جدید و عناصر کرومی بافت داخلی آن باید به ورودی های هوای بزرگ در طرفین آن نیز توجه داشت که اثر مهمی در شکل گیری ظاهری اسپرت برای این کوپه آلمانی دارند. خطوط روی درپوش موتور و فندرهای(گلگیر) عضلانی این فرمول را تکمیل می کنند.

ب ام و از رینگ های آلومینیومی 19 اینچی برای این مدل استفاده کرده است.

در نمای عقب نیز جذاب ترین بخش به دیفیوزر حجیم و دارای یک قسمت با طرح فیبرکربن اشاره کرده که خروجی های اگزوز را نیز در خود جای داده است.

کابین همانند دیگر محصولات این کمپانی، کیفیت و استانداردهای خاص خود را به نمایش می گذارد. چرم باکیفیت، عناصر کرومی و فناورانه ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده اند. نمایشگر 10.25 اینچی سیستم سرگرمی لمسی و نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال امپر بر جذابیت های کابین افزوده اند. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو به عنوان اپشن استاندارد در تمامی تریم ها فعال است.

 مواردی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسورهای برخورد، سیستم تعلیق ام پاور و ... نیز از دیگر ویژگی های این محصول محسوب می شوند.

در بخش پیشرانه از نمونه 3 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر با 382 اسب بخار خروجی و گشتاور 368 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز فعال است. متوسط مصرف سوخت 10.9 لیتر محاسبه شده است.

باید اشاره کنیم این پیشرانه با یک موتور الکتریکی 48 ولتی و سیستم هیبرید ملایم هماهنگ شده که انرژی مورد نیاز خود را از گرمای تولید شده بویژه در سیستم ترمز تامین می کند. نتیجه فعالیت این سیستم دستیابی به 11 اسب بخار بیشتر و بهبود عملکرد توربوشارژ خواهد بود.

 
 

مازیار دانیالی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها