کد خبر : 57758

تسلا رودستر در راه است | قاتل تمام خودروهای بنزینی

تسلا رودستر در راه است | قاتل تمام خودروهای بنزینی

رقیب قدرتمند پورشه و پرچمدار تسلا با عنوان تسلا روداستار در سال ۲۰۲۲ عرضه شده و پیش بینی می شود این خودرو الکتریکی با ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند ضربه ای اساسی به صنعت خودروهای بنزینی بزند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس،ایلان ماسک مالک شرکت تسلا  در پاسخ به کاربری در توییتر که از پیشرفت در مورد خودروی ساخت این کمپانی که رقیب پورشه تایکان محسوب می شود، سوال پرسیده بود اعلام کرد که تسلا طراحی مهندسی این خودرو در سال جاری پایان یافته و امیدوارم  که تکمیل نمونه اولیه قابل رانندگی در پایان تابستان انجام شود.

به باور کارشناسان، دلیل این تاخیر مرتبط با  توسعه پیشرانه جدید سه موتوره تسلا و فناوری پیشرفته باتری این شرکت است که اولین نسخه آنها برای خودروهای شاسی بلند و سالن خواهد بود.

گفتنی است نسل دوم رود استار اولین بار در اواخر سال 2017 به نمایش درآمده و انتظار می رفت تولید آن برای امسال انجام شود که ظاهرا این امر محقق نخواهد شد. البته این اولین خودروی تسلا نخواهد بود که در تاریخ تولید مورد نظر، ارائه نمی شود و پیش از این ساخت نمونه وانت این خودروساز نیز با تاخیر مواجه شده بود.

شرکت تسلا اعلام کرد  نسخه جدید روداستار این شرکت دارای سه موتور الکتریکی بوده و قادر است در ۱/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلموتر دست پیدا کند. به گزارش سیناپرس، ماسک در مراسم رونمایی از این ابرخودروی جدید خود گفت که این خودرو، جانشین اولین خودروی تولیدی تسلا که 9 سال پیش ارائه شده و صفر تا صد را در ۴/۲ ثانیه طی می کرد خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت که تولید نسخه سریعتر این خودرو می تواند برخی از نگرانی های ایمنی را برای علاقه مندان تسلا ایجاد کند. به همین دلیل ارتقا مسائل ایمنی مساله مهمی به شمار رفته و ما می خواهیم از برخی فناوری های راکت های فضایی در این خودرو استفاده کنیم.

گفته می شود، سرعت روداستار تسلا به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و ظاهر آن با سقف شیشه ای جذاب طراحی شده، شبیه به مزدا MX-5 RF خواهد بود.

ایلان ماسک همچنین  فاش کرد که باتری 200 کیلووات ساعتی نصب شده روی  این خودرو، آن را قادر می سازد تا با یکبار شارژ حدود هزار کیلومتر مسیر را طی کند که در صورت تحقق، رکورد باتری های موجود در خودروهای الکتریکی شکسته خواهد شد. به گزارش سیناپرس،مدیر شرکت تسلا این هدف از طراحی این فناوری را حمله جانانه ای به صنعت خودروهای بنزینی دانسته و ادعا کرد بعد از سوار شدن به این خودرو، ماشین های بنزینی در نظر کاربران شبیه به تکنولوژی ماشین های بخار خواهد بود.

قیمت این خودروی افسانه ای ۲۰۰ هزار دلار بوده و البته این خودرو نیز مانند سایر محصولات تسلا به فناوری رانندگی خودران مجهز است. این خودرو دارای هشت دوربین فراگیر مجهز به دید 360 درجه را در اطراف ماشین تا فاصله 250 متری بوده و همچنین 12 سنسور اولتراسونیک در آن وجود دارد که امکان شناسایی اجسام سخت و نرم اطراف این خودرو را فراهم می کند. در هنگام بارندگی و مه نیز یک رادار می تواند مسیر جلوی خودرو را شناسایی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها