کد خبر : 57714

تسلا به دنبال تولید ون الکتریکی

تسلا به دنبال تولید ون الکتریکی

شرکت تسلا از تصمیم خود برای عرضه یک ون الکتریکی خبر داد، خودرویی که فعلا در آغاز راه خود قرار دارد و حداقل چند سالی را برای ورود آن به خیابان‌ها صبر کنیم.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با اعلام خبر تولید یک ون الکتریکی توسط مهندسان این شرکت، عنوان کرد که در حال حاضر با محدودیت‌ها و مشکلاتی در تولید باتری مواجه‌اند که کار را برای تولید مدل‌های جدید دشوار می‌کند.

علاوه بر مدل‌هایی که این روزها در بازار عرضه می‌شود، تسلا تولید محصولات دیگری همچون مینی کامیون الکتریکی و همچنین این ون الکتریکی را نیز در سر دارد. محصولاتی که می‌بایست به باتری‌هایی الکتریکی بزرگ‌تری نسبت به نسخه‌های موجود خودروهای فعلی این شرکت مجهز شوند و از آنجایی که هنوز این باتری‌های حجیم، به توسعه نهایی خود نرسیده‌اند، کار برای مهندسان تسلا به منظور عرضه زودهنگام این محصولتا سخت شده است.

ایلان ماسک در این رابطه گفت: افزایش تولید کار بسیار سختی است. ایده دادن و تولید نمونه‌های اولیه کار آسانی است اما تولید بسیار مشکل است. گفته می‌شود که تسلا در حال همکاری با چند شریک تجاری به منظور تولید باتری‌های مورد نیاز خودروهای الکتریکی است که از جمله آن‌ها می‌توان به پاناسونیک و ال‌جی اشاره کرد.

تسلا همچنین یک کارخانه اختصاصی تولید باتری را نیز در اختیار دارد تا بتواند باتری‌های بیشتری را برای محصولات الکتریکی خود تولید و این کمبود را جبران کند. در حال حاضر، باتری یکی از گران‌ترین قسمت‌ها در خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود و ماسک و تیم وی تلاش می‌کنند تا بتوانند راهکارهایی را برای تولید باتری‌های ارزان‌تر بیندیشند.

ماسک همچنین در مراسم «روز باتری» از اقدامات مهندسان این شرکت در ابداع روش‌های جدید برای تولید باتری‌هایی ارزان‌تر و با سرعت ساخت بالاتر خبر داد که در آینده‌ای نزیک می‌تواند روند تولید باتری برای محصولات این شرکت را متحول کند.

ناگفته نماند که تولید ون الکتریکی توسط تسلا، تازگی ندارد و پیشتر این شرکت از تصمیم خود برای تولید یک ون الکتریکی با همکاری شرکت مرسدس بنز خبر داده بود. بر اساس آخرین اطلاعات، تسلا قصد دارد تا نسخه تمام الکتریکی ون اسپرینتر خود را تا سال 2023 وارد خیابان‌های آمریکا کند.

این در حالی است که شرکت‌های خودروساز همانند فورد پیشتر از ونی الکتریکی به نام E-Transit رونمایی کرد. جنرال موتورز نیز اخیرا اعلام کرد که در ماه ژانویه ون‌های التریکی خود را معرفی می‌کند. در این بین، شرکت آمازون نیز با شرکت ریویان وارد همکاری شده و تولید 10 هزار ون الکتریکی را برای ارسال کالاهای خود به این شرکت سفارش داده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها