کد خبر : 57038

کادیلاک سلستیک در نمایشگاه CES رونمایی شد

کادیلاک سلستیک در نمایشگاه CES رونمایی شد

کادیلاک همزمان با برگزاری نمایشگاه لوازم الکتریکی CES، بخش‌هایی از فن‌آوری لوکس‌ترین مدل آینده خود، سلستیک (Celestiq) را معرفی کرد.

به گزارش خودروتک ، سلستیک یک سدان الکتریکی است که قرار است لوکس‌ترین خودرو کادیلاک باشد. به احتمال زیاد این خودرو در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد و به گفته کارخانه دست‌ساز است و در تعداد محدود تولید می‌شود.

در ویدیویی که هفته گذشته درباره خودرو منتشر شد، کانسپتی از سلستیک در حالی که نور کمی روی آن تابیده بود نمایش داده شد. کریستال ویندهم ، مدیر طراحی داخلی کادیلاک در این ویدیو گفت که سقف تمام شیشه‌ای خودرو به چهار بخش تقسیم شده و هر سرنشین می‌تواند به دلخواه شفافیت بخش بالای سر خود را تغییر دهد.

در ویدیویی دیگر که از این خودرو منتشر شده، نمایشگری بزرگ نشان داده می‌شود که سراسر داشبورد را پوشانده است.

سلستیک دو موتور الکتریکی دارد و فرمان هر چهار چرخ را کنترل می‌کند. خودرو بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که جنرال‌موتورز برای خودرو‌های الکتریکی ساخته است. نام این پلتفرم آلتیوم است و کادیلاک شاسی‌بلند الکتریکی خود، لیریک را هم بر روی آن می‌سازد.

جنرال‌موتورز می‌خواهد با ۲۷ میلیارد سرمایه‌گذاری در ساخت خودرو‌های الکتریکی در پنج سال آینده سی خودرو به بازار عرضه کند. کادیلاک در این برنامه نقش اصلی را خواهد داشت و همه محصولاتش الکتریکی خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها