کد خبر : 56627

نیو | اولین سدان برقی دنیا رونمایی شد

نیو | اولین سدان برقی دنیا رونمایی شد

شرکت Nio اولین شرکتی است که سدان برقی را در سال جدید به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سازنده خودروهای الکتریکی چین (NV)، شرکت Nio Inc روز شنبه اولین مدل سدان خود را به بازار عرضه کرد. این شرکت امیدوار است که بتواند بیشترین سهم از بزرگترین بازار اتومبیل جهان را داشته باشد. معرفی خودرو ET7 طی یک رویداد بزرگ در شهر چنگدو، در غرب چین برگزار شد.

این شرکت که رقیب بزرگ شرکت خودروسازی تسلا است، فروش خودروی الکتریکی و اسپرت خود را که مدل Y نام دارد از چین آغاز کرده است.

شرکت Nio در صدد گسترش محصولات خود برای جذب مشتری بیشتر است. در بازار خودروهای سواری چین، خودروی سدان و خودروی SUV به طور جداگانه حدود ۴۶ درصد از فروش کشور چین را تشکیل می‌دهند.

رئیس اجرایی شرکت Nio ویلیام لی گفت که فناوری جدید باتری Nio باعث می‌شود تا ET7 بتواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) مسافت را طی کند و همچنان شارژ باشد.

شرکت سرمایه گذاری Nio که سال گذشته ۴۳۷۲۸ وسیله نقلیه تولید و تحویل داده است، بیش از ۹۲ میلیارد دلار سرمایه دارد و از خودروسازان معمولی مثل Daimler AG و General Motors Co پیشی گرفته است زیرا سرمایه گذاران میلیاردها دلار برای دستیابی به فناوری آینده و استفاده از برق و الکتریسیته هزینه می‌کنند. در حال حاضر سه مدل SUV در این شرکت ساخته شده که در حال تولید در کارخانه اتومبیل‌سازی در شهر هفی در شرق چین است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها