کد خبر : 55347

پاترول پلاتینیوم تیر دیگر نیسان علیه تویوتا لندکروز + عکس

پاترول پلاتینیوم تیر دیگر نیسان علیه تویوتا لندکروز + عکس

رقابت نیسان پاترول و تویوتا لندکروز یک رقابت تمام نشدنی است مانند رقابت فراری و لامبورگینی در دنیای سوپراسپرت ها. نیسان در نسل جدید پاترول برای به چالش کشیدن بیشتر تویوتا لندکروز مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است.

به گزارش خودروتک، نیسان پاترول و تویوتا لندکروز هر دو در سال 1951 متولد شدند و رقابتشان هم از همان زمان آغاز شد. اما دو شرکت استراتژی متفاوتی را در پیش گرفتند.

تویوتا به دنبال فروش گسترده جهانی رفت و نیسان بازارهای خاص را هدف گرفت. اما آنها در یک بازار به شدت با یکدیگر رقابت دارند. بازار خاورمیانه و به طور مشخص کشورهای عربی که به دلیل داشتن کویر و رمل های وسیع هم از نظر فنی نیازمند چنین خودروهایی هستند، هم به طور کلی خودروهای فول سایز شاسی بلند را بیشتر می پسندند.

نیسان در نسل جدید پاترول با یک مدل ویژه تلاش کرده است میل به لوکس سواری مردمان خاورمیانه را بیشتر از گذشته وارد دنیای خودروهای آفرود کند. عرضه نیسان پاترول پلاتینیوم LE دقیقا با این هدف صورت گرفته است. خودرویی نزدیک به 90 هزار دلاری که در کلاس خودش تقریبا بی رقیب است. چرا که هم همه آنچه که از یک خودرو آفرود انتظار می رود را ارائه می دهد و هم کابینش کاملا یک خودرو لوکس را تداعی می کند.

موتور نیسان پاترول پلاتینیوم LE یک موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم 5600 سی سی است که می تواند 400 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس آن نیز 7 سرعته اتوماتیک است. این قدرتی است که برای از جا کندن این غول با طول 5 متر و 31 سانتیمتری و ارتفاع 194 سانتیمتری خیال راننده را راحت می کند. ظرفیت باک این خودرو هم 140 لیتر است. میزان مصرف خودرو در کاتالوگ رسمی آن نیز ذکر نشده است. و البته کسی که به سراغ این خودرو می رود قطعا دغدغه مصرف بنزینش را هم ندارد!

رینگ های خودرو به طور استاندارد رینگ 20 اینچی یک تکه ماشین کاری شده هستند. صندلی های خودرو در سه روکش عرضه می شود که همه آنها چرم طبیعی با دوخت معروف به Quilting هستند. دوخت Quilting در تودوزی خودرو به دوخت های بزرگ طرح دار و معمولا ضربدری به مانند دوخت لحاف گفته می شود. Quilting به معنی لحاف دوزی است. خاص ترین تریم داخلی این مدل از پاترول، تودوزی با رنگ GT-R Tan است. رنگ برنزه ای که نیسان تنها از آن در تریم داخلی خودرو پرچمدار خود یعنی نیسان GT-R استفاده می کند. استفاده از این رنگ چرم برای پاترول پلاتینیوم نشان دهنده اوج تلاش نیسان برای لوکس جلوه دادن آن است.

تریم داخلی و داشبورد آن هم در سه رنگ سیاه ، بژ و برنز عرضه می شود که برنز باز هم فقط مختص مدل پلاتیونیوم است.

سه تریم داخلی این خودرو به ترتیب ذکر شده در بالا در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

تریم داخلی نیسان پاترول پلاتینیوم

تریم داخلی نیسان پاترول پلاتینیوم

تریم داخلی نیسان پاترول پلاتینیوم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها