کد خبر : 54674

رقیب سرسخت تویوتا هایلوکس در اردوگاه نیسان + عکس

رقیب سرسخت تویوتا هایلوکس در اردوگاه نیسان + عکس

تویوتا هایلوکس در بازارهای جهانی به ویژه بازار اروپا و آمریکا یک رقیب سرسخت دارد. نیسان ناوارا وانت پیکاپ شرکت نیسان که از سال 1985 تلاش دارد تویوتا هایلوکس را به چالش بکشد.

به گزارش خودروتک، نیسان  تویوتا یک رقابت زیرپوستی همیشگی با یکدیگر دارند. این دو شرکت همواره تلاش دارند تا در کنار پیمودن مسیر خود، نیم نگاهی هم به خودروهای رقیب داشته باشند و محصولات هم کلاسی را به بازارها معرفی کنند.

رقابت این دو شرکت در عرصه خودروهای پیکاپ بسیار جدی است. هر چند در بازارهای خاورمیانه تویوتا هایلوکس دست بالا را دارد، اما نیسان نیز با مدل ناوارا بازار آمریکا را بیشتر به سمت خود جلب کرده است. موفقیت ناوارا در بازار آمریکا به میزانی بوده که تویوتا در این بازار مدل تاکوما را جانشین صادرات به آمریکا کرد که وانتی قوی تر بود.

تولید نیسان ناوارا از سال 1985 یعنی 17 سال پس از تویوتا هایلوکس آغاز شد. خودرویی که از توسعه نیسان 720 یا همان داتسون 720 متولد شد. نیسان ناوارا در دو بدنه دو در و چهار در تولید می شود.

طراحی مدل 2020 نیسان ناوارا یک طراحی کاملا منطبق بر نیاز خودروهای تجاری و بیابانی است. از ریزه کاری های مرسوم در جلو پنجره یا فرم چراغ ها خبری نیست. به جای آن جلو پنجره با طرح کرومی خاص نیسان استفاده شده است و چراغ هایی با عرض و ارتفاع مناسب دامنه پخش نور بالایی را فراهم می کنند که برای رانندگی شبانه در مسیرهای آفرود یک کمک بسیار خوب است.

سیستم تعلیق نیسان ناوارا در مدل های جدید با تغییراتی همراه بوده است. نیسان در ناوارا از سیستم تعلیق 5 اتصال استفاده کرده است که اغلب در خودروهای SUV استفاده می شود. به این ترتیب این خودرو سواری نرم تری در مقایسه با وانت های همکلاس خود دارد. وزن مطمئن بار مجاز برای این مدل 1165 کیلوگرم اعلام شده است.

یکی از برنامه های نیسان برای شکست هایلوکس، استفاده از تنوع موتور در ناوارا است. این خودرو هم با موتور تنفس طبیعی، هم با توربو و هم با توربوشارژر دوقلو عرضه می شود.

قوی ترین موتور نیسان ناوارا موتور 2300 سی سی چهار سیلندر مجهز به تویین توربو (دوقلو) است. این موتور می تواند 360 اسب بخار قدرت و 425 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 

برای ناوارا دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده که گربکس دستی 6 سرعته و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته است.

نیسان ناوارا مدل 2020

نیسان ناوارا مدل 2020

نیسان ناوارا مدل 2020

نیسان ناوارا مدل 2020

نیسان ناوارا مدل 2020

نیسان ناوارا مدل 2020

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها