کد خبر : 54307

اسمارت ای کیو Fortwo Cabrio 2020

اسمارت فورتو؛ فلفل تند و تیز دایملر

اسمارت فورتو؛ فلفل تند و تیز دایملر

در میان میکرو خودروها، اسمارت شهرت زیادی دارد چرا که توسط یکی از برندهای بزرگ دنیا طراحی شده است.

به گزارش خودروتک، خودروهای اسمارت از سال 1998 به‌صورت خودروهای کوچک و اقتصادی دونفره تولید شد که در ابتدا بنزینی و موتور عقب محور عقب بودند. شرکت دایملر با معرفی این زیرمجموعه تلاش کرده است بازار خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف و شهری را در دست بگیرید.

اسمارت در آخرین مدل خود که تمام برقی و کاملاً هم هوشمند است به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیزی را تدارک دیده است.

اسمارت ای کیو Fortwo Cabrio 2020  برای زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک کاملاً ایده ال و مناسب است که علی‌رغم اندازه کوچکی که دارد از ایمنی بالایی برخوردار است.

خود دایملر که از به این محصول افتخار و آن را خودروی آینده قلمداد می‌کند. شرکت اسمارت انواع مدل‌های میکروکار یا همان کوچک خودروها را تولید کرده است که ظرفیت ماشین دو یا چهار نفر است. 

عملکرد

برای خودرویی با وزن و ابعاد اسمارت نیاز به موتور چندان قدرتمندی نیست. در اسمارت ای کیو کابیریو دونفره مدل 2020 موتور الکتریکی با 82 اسب بخار قدرت، ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور و پک باتری ۱۷.۶ کیلووات ساعتی استفاده شده است.

این قدرت باعث شده است تا خودرو بتواند در 4.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که از بسیاری از خودروهای بزرگ و گران قیمت بازار سریع‌تر است. این شتاب فوق‌العاده به دلیل استفاده از موتورهای الکتریکی قوی و وزن پایین خودرو به‌دست‌آمده است. در موتور الکتریکی به طور کلی حداکثر گشتاور از لحظه صفر حرکت در اختیار سیستم انتقال قدرت قرار می گیرد.

اسمارت عملکرد فوق‌العاده‌ای در شهر دارد و برای یک روز کاری و شلوغ خودروی راحتی است. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند بیشتر از صد کیلومتر مسافت را طی کند و در مدت ‌زمان 40 دقیقه با استفاده از فناوری شارژ سریع به میزان 80 درصد شارژ می‌شود.

این خودرو در آلمان و انگلیس طرفداران خاص خودش را دارد. برای اینکه این خودرو عملکرد مناسبی داشته باشد توجه خاصی به سامانه‌های کنترل دمای باتری‌ها شده است تا در هر شرایط دمایی خودرو عملکرد مناسبی داشته باشد. 

ایمنی

یکی از نکات بسیار مهم و اساسی در رابطه با میکرو خودروها موضوع ایمنی در برابر تصادف است. در رابطه با کابریو که خودرویی سقف باز شو است این موضوع اهمیت زیادی دارد.

استفاده از انواع کیسه‌های هوا در اطراف سرنشین‌ها باعث شده است تا سرنشین‌ها در برابر هر نوع ضربه آسیبی نبینند. استفاده از اتاق ایمنی یا همان safty box در خودروهای اسمارت باعث افزایش قابل‌توجه ایمنی در این خودرو شده است.

در کنار این سامانه‌های محافظی انواع سامانه‌های دیجیتال و هوشمند از خودرو در برابر هر نوع حادثه‌ای محافظت می‌کند. حفاظت در برابر سرقت و داشتن انواع سامانه‌های ارتباطی برای مدیریت خودرو از دیگر مواردی است که در این خودروی کوچک گنجانده‌شده است. 

اسمارت فورتو کاربیو مدل 2021

اسمارت فورتو کاربیو مدل 2021

اسمارت فورتو کاربیو مدل 2021

اسمارت فورتو کاربیو مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها