کد خبر : 53567

فورد E-Transit برقی از راه رسید

فورد E-Transit برقی از راه رسید

شرکت فورد ساعاتی پیش از نسخه E-Transit تمام الکتریکی ون محبوب Transit خود که تحت عنوان E-Transit شناخته می‌شود، پرده برداشت.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این ون‌های الکتریکی به قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان کنترل و نظارت بهتری را روی عملکرد این ون‌ها اعمال کرد. ون E-Transit از یک باتری کوچک‌تر و با قدرت پیمایش کمتر نسبت به خودروهای الکتریکی سال‌های اخیر بهره می‌برد و به عنوان دومین محصول الکتریکی فورد در راستای پروژه حرکت به سمت تولید محصولات الکتریکی به شمار می‌رود.

فورد برای این هدف خود، سرمایه‌ای معادل 11.5 میلیارد دلار را اختصاص داده و تا سال 2022 به طور جدی این هدف را دنبال خواهد کرد. اولین محصول الکتریکی این شرکت موستانگ Mach-E بود که چندی پیش معرفی شد و قرار است از اوایل سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

فورد همچنین قصد دارد تا در سال آینده میلادی، یک خودروی الکتریکی جدید به نام F-150 را نیز رونمایی کند که یک پیکاپ الکتریکی به شمار می‌رود. این ون الکتریکی باری در روزهایی رونمایی شده که اغلب از این خودروها برای جابجایی و حمل سفارش‌های مشتریان استفاده می‌شود. چرا که بسیاری از کاربران در این روزها، خریدهای حضور را به حداقل رسانده‌اند و محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند.

خودروی E-Transit قرار است که در سال 2022 به بازار عرضه شود. به گفته فورد، این ون به یک باتری 76 کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود و می‌تواند با یک بار شارژ تا مسافتی حدود 202 کیلومتر را بپیماید. اگرچه این میزان پیمایش در مقایسه با آنچه در خودروهای لوسید، تسلا و سایر شرکت‌ها مشاهده می‌شود، قابل مقایسه نیست اما فورد اعلام کرد که با توجه به نیاز و میزان استفاده از این ون‌ها باری، این ظرفیت باتری را در نظر گرفته است. طبق گفته فورد، میزان متوسط پیمایش این ون‌های باری در طول روز حدود 122 کیلومتر است.

فورد همچنین سعی کرده تا قیمتی معقول را نیز برای این ون الکتریکی جدید در نظر بگیرد که اگر از باتری قوی‌تر با قدرت پیمایش بالاتر در این خودرو استفاده می‌کرد، هرگز نمی‌توانست این ون را به یک گزینه مقرون به‌صرفه برای خرید تبدیل کند.

از این رو، قیمت E-Transit برابر با 45 هزار دلار تعیین شده که تقریبا 28 درصد گران‌تر از مدل معمولی Transit است که اکنون با قیمتی تقریبی 35 هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد. این اقدام فورد، E-Transit را به یکی از مدل‌های قابل رقابت با دیگر نمونه‌های موجود در بازار از لحاظ قیمت تبدیل می‌کند.

فورد اعلام کرد که E-Transit در سه نسخه مجهز به ارتفاع سقف و طول بدنه متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو «هدایت لحظه‌ای و از داخل خودروی راننده» است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق سیستم SYNC 4 این ون، به صورت لحظه‌ای، مسیر حرکتی و نحوه رانندگی راننده را مشاهده کنند.

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که اگر راننده از سرعت مجاز فراتر رود و یا کمربندهای خود نبندد، اپراتوری که پشت سیستم قرار دارد از طریق بلندگوی تعبیه‌شده داخل کابین، به وی تذکر خواهد داد. قابلیت دیگری به نام Driver ID در این ون الکتریکی باری تعبیه شده که برای ارتباط میان رانندگان با خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدین معنی که راننده بعد از سوار شدن به خودرو، می‌بایست کد اختصاصی خود را در سیستم SYNC 4 وارد کند تا تمامی‌فعالیت‌های وی در حین رانندگی ثبت شود. این قابلیت می‌تواند گزارشی دقیق را نحوه رانندگی راننده با این ون الکتریکی را از مبدا تا مقصد ارائه دهد.

همچنین این ون الکتریکی به فناوری ارسال نیروی برق به سایر دستگاه‌ها نیز مجهز شده به طوری که قادر است برق 2.4 کیلوواتی را به انواع دستگاه‌های الکتریکی تزریق کند. در قسمت پشتی بدنه خودرو، یک ورودی تعبیه شده که می‌توان سیم وسایل الکتریکی را به آن متصل کرد.

این ون نیز همانند دیگر محصولات الکتریکی فورد به برخی از قابلیت‌های کاربردی همچون کنترل از راه دور سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو مجهز شده است. همچنین این خودروها به سیستمی‌مجهز شده‌اند که در صورت بروز سرقت، صاحب آن مطلع خواهد شد.

فورد در خصوص این خودرو گفت: ما بیش آنکه به دنبال رقابت در بازار باشیم، به فکر مشتریان خود هستیم و اگر بتوانیم به نیازهای مشتریان خود به خوبی پاسخ دهیم، پی خواهیم برد که کار خود را درست انجام داده‌ایم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها