کد خبر : 53325

زنده کردن شورولت بلیزر با قلب الکتریکی

زنده کردن شورولت بلیزر با قلب الکتریکی

شورولت همواره به پهن‌پیکر سازی معروف بوده است و محصولات متنوع اش عموماً خودروهای بزرگ و پرمصرفی بودند که در حال حاضر چنین رویکردی در خودروسازی شانسی برای رقابتدر بسیاری از بازارها ندارد.

به گزارش خودروتک، خودروهای کلاسیک و خوش نام شورولت برای سال‌های طولانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است و همچنان این خودروها در مناطق مختلف دنیا استفاده می‌شوند. شورولت در اقدامی جالب و در خور توجه بلیزر K5 مدل ۱۹۷۷ را به موتور الکتریکی شورولت بولت مجهز کرد.

نسل اول بلیزر K5 در سال ۱۹۶۹ به بازارهای جهانی خودرو معرفی شد و تا سال ۱۹۹۴ با نسل سوم روی خط تولید قرار داشت. مصرف سوخت بالا و کاهش علاقه عمومی به خودروهای پهن‌پیکر باعث کاهش فروش این مدل شد چرا که معادلات دنیای خودرو عوض شده بود. 

نسل دوم بلیزر نسبت به سایر نسل‌ها موفقیت بیشتری کسب کرد و  بین سال‌های ۱۹۷۳ تا 1991 موردتوجه قرار گرفت. ارتفاع سقف این خودرو در حالت استاندارد، 1.97 متر است و  عرض خودرو هم دو متر در نظر گرفته شده بود. طول بدنه 4.7 متر برای بلیزر نسل دوم، فضای ایده آل صندوق و سرنشینان ارائه می‌داد.

این خودرو در زمان تولید، هفت نوع پیشرانه داشت که کم‌مصرف‌ترین آن‌ها، ۶ سیلندر خطی 4.0 لیتری باقدرت ۱۰۵ تا ۱۳۰ اسب بخار و پرمصرف‌ترین نمونه، ۶/۶ لیتری V8 باقدرت ۲۱۰ اسب بخار بود. فستیوال خودروهای تقویت شده و سفارشی لاس‌وگاس که سما (SEMA) نامیده می‌شود به دلیل شیوع بیماری کووید19 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و این بلیزر برقی و کلاسیک ازجمله خودروهای مطرح و خاص این نمایشگاه است.

بلیزر K5 انتخاب‌شده برای این تغییر پیشرانه، به موتور 5/6 لیتری هشت سیلندر باقدرت ۱۷۵ اسب بخار و جعبه‌دنده دستی سه سرعته خودکار مجهز بود. ولی بعد از تغییر پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۱ نیوتن‌متر شورولت بولت، به‌جای‌ موتور حجیم قبلی در دل آن جا خوش کرده است و باتری ۶۰ کیلووات ساعت ۴۰۰ ولت در کف صندوق‌عقب آرام‌گرفته است. 

این کار برای اولین بار صورت نگرفته و پیش‌ازاین هم دپارتمان eCrat بر روی مدل‌های کلاسیک دیگری از شورولت هم کار کرده است. این دپارتمان کارش برقی سازی خودروهای پرخاطره و کلاسیک است که حتی عملکرد خودروها نسبت به مدل قبلی و کلاسیک خود بهتر می‌شود. 

برقی شدن یک خودرو با کالبد سوخت فسیلی کار راحتی نیست و انواع سامانه‌های مدرن باید به خودرو اضافه شده و تمام متعلقات مربوط به موتور بنزینی از آن خارج شود. اضافه شدن پک باتری‌های 60 کیلوواتی به خودرو و سایر سامانه‌های مربوط به شارژ و یا خنک‌کننده‌ها و سامانه‌های ایمنی باید بر روی همان بدنه قدیمی انجام شود.

اگر شما هم یک خودروی پرمصرف دارید که به دلیل هزینه بالای سوخت نمی‌توانید از آن استفاده کنید می‌توانید امیدوار باشید تا در آینده نزدیک سوار همان خودروی کلاسیک خود ولی با پیشرانه الکتریکی بشوید. 

شورولت بلیزر کلاسیک با موتور الکتریکی

شورولت بلیزر کلاسیک با موتور الکتریکی

شورولت بلیزر کلاسیک با موتور الکتریکی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها