کد خبر : 52001

شاسی بلند جدید چری قیمت گذاری شد

شاسی بلند جدید چری قیمت گذاری شد

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود؛ این محصول در مجموع طراحی زیبا و چشمگیری دارد اما الگوبرداری از آئودی کیو7 در طراحی آن کاملا مشهود است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - "جتور" یکی از برندهای کمپانی چینی چری است که در سال 2019 و طی برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو از اکس95 به عنوان کراس اوور میان سایز جدید خود رونمایی کرد.

این محصول با توجه به تریم از 14690 تا 22480 دلار در نسخه های 5، 6 و 7 صندلی برای بازار چین قابل سفارش شد.

براساس اطلاعات موجود؛ چری در برند جتور صرفا به ارائه کلاس کراس اوور می پردازد و اکس95 جز برترین محصولات این برند است. با توجه به نزدیکی برندها، شباهت بین محصولات آنها نیز جای تعجبی ندارد و اکس95 نیز برپایه تیگو8 شکل گرفته است.

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود؛ این محصول در مجموع طراحی زیبا و چشمگیری دارد اما الگوبرداری از آئودی کیو7 در طراحی آن کاملا مشهود است. گریل(جلوپنجره) الماسی شکل بسیار بزرگ با عناضر کرومی، چراغ های اصلی با گرافیک داخلی متشکل از نوار ال ایی دیی و هالوژن و مه شکل های چهارتایی در هر سمت جزئیات نمای جلو را شکل داده اند.

 
 
 
کیو7

کیو7

 

در نمای جانبی نیز وضعیت مطلوبی پیش روی بیننده قرار می گیرد. رینگ های آلومینیومی، خط شانه دو قسمتی که بخش دوم آن در مسیر فندر(گلگیر) عقب حالتی عضلانی به خود گرفته و شکل خاص ستون آخر مجموعا ترکیب جذابی را شکل داده اند.

 

در نمای عقب و بویژه چراغ های اصلی شباهت زیادی به نسل قبلی آئودی کیو5 مشاهده می شود. بین چراغ ها را نوشته بزرگ بزرگ برند جتور با لعاب کرومی پر کرده است. دو فرورفتگی به شکل ورودی هوا در طرفی بامپر(سپر) و دیفیوزر با خروجی های اگزوز کرومی از دیگر رویدادهای طراحی این قسمت هستند.

 
 
 
کیو5

کیو5

 

این محصول از منظر ابعاد برابر با 4875 میلیمتر در طول، 1925 میلیمتر در عرض و 1745 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2855 میلیمتر است.  فاصله خودرو از زمین نیز برابر با 210 میلیمتر است.

کابین

در این قسمت همانند سایر محصولات روز صنعت خودروی چین، انبوهی از فناورانه قرار داده شده تا مخاطب برای دقایقی درگیر آن شود اما در رابطه با کیفیت مواد مورد استفاده نمی توان با توجه به تصاویر اعلام نظر کرد.

چری اینجا از نمایشگر دوگانه 12.3 اینچی برای نشانگر آمپر و تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده کرده است. فرمول موفقی که مرسدس جز پیشگامان آن محسوب می شود. البته حاشیه بسیار زیاد صفحه در نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی، بخشی از تفاوت های برندهای خودرویی مذکور را نشان می دهد.

از امکانات دیگر کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک مستقل برای ردیف جلو و عقب، پشتیبانی از فرمان های صوتی، بلوتوث، ایزوفیکس صندلی کودک، استراحتگاه دست، اسکای روف و ... اشاره کرد.

نوع جانمایی صندلی ها در ترم 6 سرنیشین به شکل 2+2+2 و در تریم 7 سرنشین به شکل 2+3+2 است.

 
 

ایمنی

در این قسمت مجموعه کاملی شامل: ترمزهای دیسکی در تمام چرخ ها، ترمز پارک الکترونیک، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، کروز کنترل، درب صندوق عقب اتوماتیک، رادار پارک، دوربین عقب، سنسور نمایش فشار باد لاستیک ها، ABS، EBD، دستیار ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نوربالای اتوماتیک، ایربگ کامل، پاور ویندوز، سنسور باران و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه

جتور اکس95؛ نگاهی به شاسی بلند میان سایز کمپانی چری(+عکس)

در این قسمت دو انتخاب پیش روی مشتری قرار دارد. یکی نمونه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار خروجی و گشتاور 230 نیوتن متر و نمونه دوم موتور 1.6 لیتری 197 اسب بخاری توربو با گشتاور 290 نیوتن متر.

برای موتور اول از جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده و برای نمونه دوم از نمونه 7 سرعته دوکلاچه. به نظر می رسد موتور قویتر گزینه اصلی جتور برای ارائه محصول به مشتریان باشد.

ظرفیت باک این خودرو 57 لیتر است.

آمار مصرف سوخت برای موتور 1.5 لیتری به طور میانگین 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده اما برای موتور 1.6 لیتری برابر با 9.1 لیتر در شهر، 7.5 لیتر در بزرگراه و 8.1 لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها