کد خبر : 51937

جدیدترین اطلاعات از مرسدس بنز EQA

جدیدترین اطلاعات از مرسدس بنز EQA

EQA یک مدل کاملاً الکتریکی جدید از مرسدس بنز است که از نظر اندازه و شکل مشابه کراس اوور کلاس GLA خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  EQA یک مدل کاملاً الکتریکی جدید از مرسدس بنز است که از نظر اندازه و شکل مشابه کراس اوور کلاس GLA خواهد بود. برند EQ بخشی از این شرکت است که بر روی وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد و قرار است اواخر امسال به تولید برسد.

مرسدس تاکنون فقط عکس‌هایی از نمونه اولیه استتار منتشر کرده است، اما می‌توان گفت که بدنه آن تقریباً مشابه GLA جدید است، به این معنی که یک SUV فوق کامپکت به احتمال زیاد با پنج صندلی خواهد بود. نیرو از یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که آب آن را از یک باتری نصب شده در زیر کف خودرو تأمین می‌کند. انتظار می‌رود در اواخر امسال جزئیات بیشتری در مورد EQA بشنوید.

EQA جدید در سری مرسدس است و در زیر کراس اوور برقی بزرگتر EQC شکاف خواهد گرفت. ما انتظار داریم که از سال ۲۰۲۱ به عنوان مدل ۲۰۲۲ در ایالات متحده به فروش برسد.

هنوز قیمت گذاری مشخصی برای این خودرو انجام نشده است. هنوز نمی‌دانیم دقیقاً چگونه EQA مجهز می‌شود یا چه ویژگی‌هایی استاندارد یا اختیاری خواهد داشت، اما در این زمینه اطلاعات نزدیکتر به تاریخ فروش SUV را خواهیم فهمید.

موتور، انتقال قدرت و عملکرد

مرسدس هیچ اطلاعات مکانیکی در مورد EQA منتشر نکرده است. از آنجا که این سیستم عامل بر اساس همان پلت فرم GLA ساخته شده است، احتمالاً دارای یک موتور الکتریکی جلو و یک موتور احتمالی دوم نصب شده در عقب برای ارائه محرک چهار چرخ است. SUV بزرگتر EQC دارای توان خروجی ۴۰۲ اسب بخار است، اما به دلیل اندازه کوچکتر، EQA قدرت کمتری دارد. 

EQA از نوعی بسته باتری نصب شده در زیر کف خودرو استفاده خواهد کرد. انتظار داریم مرسدس با شارژ بیش از ۲۰۰ مایل را هدف قرار دهد تا بتواند با رقبای با قیمت مشابه مانند سدان تسلا مدل ۳ و SUV مدل Y رقابت کند. تعداد دامنه EQA به اندازه بسته باتری بستگی دارد که شرکت آن را منتشر نکرده است.

مصرف سوخت و MPG در دنیای واقعی

هنگامی که EPA نسخه EQA ایالات متحده را آزمایش می‌کند، یک امتیاز کارآیی در MPGe ارائه می‌دهد که برای خودرو‌های الکتریکی معادل مایل در هر گالن است. هنگامی که EQA را برای آزمایش دریافت کردیم، آن را از طریق مسیر سوخت بزرگراه ۲۰۰ مایلی خود اجرا می‌کنیم و نتایج را در اینجا گزارش می‌دهیم.

داخلی، راحتی و بار

فضای داخلی EQA به احتمال زیاد به همان ترتیب GLA تنظیم شده است. این باید به معنای پنج صندلی با فضای مناسب بار در داخل دریچه عقب باشد. از آنجا که این وسیله نقلیه الکتریکی است، EQA ممکن است دارای برخی نمایشگر‌ها و اندازه گیری‌های خاص EV باشد.

 به دلیل بسته بندی باتری، ممکن است در مقایسه با GLA کمی از فضای بار یا فضای سرنشینان صندلی عقب صرف کند و ما وقتی می‌توانیم EQA را برای آزمایش فضای عملی خود بدست آوریم، اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.

جدیدترین سیستم سرگرمی MBUX مرسدس بنز احتمالاً در داخل EQA در دسترس خواهد بود. این صفحه نمایش لمسی، فرمان صوتی و کنترل‌های فرمان را برای عملکرد‌های صوتی، ناوبری و سایر ویژگی‌های خود ارائه می‌دهد. ما متوجه شده ایم که این رابط کاربری جدید گاهی ناامیدکننده است، به ویژه دستیار صوتی آن بسیار مشتاقانه است که هر زمان کلمه مرسدس را می‌گویید ظاهر می‌شود. پیمایش احتمالاً یک ویژگی برای کمک به رانندگان در یافتن راحت‌تر ایستگاه‌های شارژ EV فراهم می‌کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نتایج آزمایش تصادف را منتشر نکرده اند و احتمالاً این کار را روی وسیله نقلیه کم حجم مانند EQA انجام نمی‌دهند. انتظار می‌رود کلاس معمولی GLA هر دو آژانس را تحت آزمایشات قرار دهد و باید از عملکرد بالقوه EQA اطلاعاتی کسب کند. ما انتظار داریم EQA مجموعه کاملی از ویژگی‌های کمک راننده را حداقل به عنوان موارد اضافی اختیاری ارائه دهد. با توجه به فناوری پیشرفته این خودرو، چندین ویژگی به طور استاندارد وجود دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها