کد خبر : 51403

ب ام و سری 4 روباز رونمایی شد

ب ام و سری 4 روباز رونمایی شد

جدیدترین محصول دودر بی‌ام‌و، علاوه‌بر آپشن‌های ظاهری و فنی M با سقف جمع‌شونده نیز تولید می‌شود. سری 4 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱، دارای پوشش پارچه‌ای خواهد بود و سقف فلزی نخواهد داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ استفاده از پارچه و برزنت برای سقف خودروهای کروک، از گذشته بسیار معمول و پرطرفدار بوده است. نصب قطعات فلزی بدنه روی این سیستم با قابلیت باز و بسته شدن، وزن و هزینه اضافی به خودرو تحمیل می‌کند که درنتیجه آن، ضمن افزایش زیبایی، احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات هم در پی دارد.

با این اوصاف، حتی خودروسازارن درجه یک و تولیدکنندگان محصولات لوکس، مثل بنز و بی ‌ام ‌و هم، عرضه مدل‌های دارای سقف‌های جمع‌شونده فلزی را کاهش داده‌اند.

یکی از نکات جالب در بی ‌ام ‌و M3 کوپه کانورتیبل نسل E90 که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شد، سقف سه‌تکه فلزی با قابلیت جمع‌شدن در صندوق عقب بود.

در این خودرو، پوشش صندوق به جهت عکس باز می‌شد و سقف شامل ادوات فلزی و شیشه پشت با موتور برقی، روی اتاق قرار می‌گرفت.

عملکرد این سیستم، بسیار نرم و چشم‌نواز بود؛ به‌شکلی که پس از بسته‌شدن سقف، تشخیص کروک یا کوپه بودن M3 برای عامه مردم، مشکل می‌شد.

نسل اول بی‌ام‌و M4 و سری 4 که سال ۲۰۱۳ معرفی شد، دارای سقف فلزی جمع‌شونده برای مدل‌های کانورتیبل بود. چنین شرایطی بنابه دلایل مختلف که احتمالا مهم‌ترین آن بهبود وزن و قیمت است، برای نسل دوم ساخت ۲۰۲۱، فراهم نخواهد بود.

همچنین، کاهش وزن ۴۰ درصدی برای سیستم سقف نرم در مقایسه با ادوات مرتبط با مدل فلزی وجود دارد که در خودروهای اسپرت، بسیار مهم است. افزون بر این‌ها، سقف فلزی جمع‌شونده، فضای زیادی در صندوق بار اشغال می‌کند؛ درحالی‌که به‌لطف مدل پارچه‌ای، ۳۴ لیتر صرفه‌جویی می‌شود تا فضای قابل استفاده در پشت به ۲۵۵ لیتر برسد.

ارتفاع سقف برای سرنشینان عقب مدل ۲۰۲۱، اندکی بیشتر است. باز و بسته شدن سقف، ۱۸ ثانیه طول می‌کشد و تنها در سرعت‌های کمتر از ۵۰ کیلومتربرساعت انجام می‌‌شود. همچنین در نسخه‌های سفارشی می‌توان با فرمان از راه دور، سقف را باز و بسته کرد. رنگ این قسمت در مدل استاندارد، سیاه و برای نمونه‌های خاص، خاکستری تیره است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها